جراحي موفق سينه با روش ماوراي صوت

محققان علوم پزشکي اعلام کردند روش جراحي تحت کنترل امواج ماوراي صوت ، درمان زنان مبتلا به سرطان سينه را بهبود بخشيده است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ گروهي از محققان دانشگاه کاليفرنيا در سان ديه گو اعلام کردند روش ياد شده ، نياز به جراحي هاي اضافي را براي کنترل و برداشتن کامل توده سرطاني سينه در زنان ، رفع مي کند.
محققان مي گويند با استفاده از اين روش جراحي ، مي توان نياز به جراحي دوم را براي کنترل سرطان سينه تا پنجاه درصد کاهش داد.
 
دکتر آلکس ليبرمن و همکارانش مي گويند در تلاشند  با اين روش ، تومورها را از بين ببرند و احتمال عود سرطان سينه و نياز به جراحي مجدد را به صفر برسانند.

به گزارش پايگاه خبري يورک الرت در اينترنت ، از هر هشت زن در جهان يک نفر در طول عمر خود به سرطان سينه مبتلا مي شود و از هر يک هزار زن بالاتر از چهل سال نيز سي نفر به اين سرطان مبتلا مي شوند ولي با انجام دادن ماموگرام مي توان از بروز اين خطر کاست.

به گفته محققان اگر زناني که بين پنجاه تا هفتاد و پنج سال دارند به طور سالانه تحت ماموگرافي قرار بگيرند شمار مبتلايان به سرطان سينه از سي به بيست و سه نفر در هر هزار نفر کاهش مي يابد.

سرطان سينه سالانه پانصد و نوزده هزار نفر را در جهان از پاي در مي آورد و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهاني ، ميزان زنده ماندن بعد از ابتلا به اين سرطان از هشتاد درصد در امريکا ،‌ سوئد و ژاپن تا چهل درصد در کشورهاي فقير متغير است.
سرطان سينه يک مسألة مهم اپيدميولوژيک با گسترش جهاني است.  

همچنين زنان ساکن کشورهاي صنعتي در مقايسه با سايرين، ريسک ابتلاي بالاتري دارند که البته کشور ژاپن در اين ميان يک استثناء است.  

تشخيص کنسر سينه يکي از ناخوشايندترين وقايعي است که ممکنست در طول زندگي يک زن رخ دهد.  

در اين بيماري، تکثير بدخيم سلول هاي اپي تليالي پوشانندة مجاري روي مي دهد.  
مانند تمام بدخيمي هاي اپي تليالي، ميزان بروز سرطان سينه نيز با افزايش سن تدريجاً بالا رفته، ولي از سن قطع قاعدگي شيب اين منحني کاهش مي يابد. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار