احمدي نژاد در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني و صنعتي استان هرمزگان؛

ملت ايران كج‌انديشان داخلي و دشمنان خارجي را مايوس مي‌کنند

رييس‌جمهور گفت: به فضل الهي ملت ايران كج‌انديشان داخلي و دشمنان خارجي را از مانع‌تراشي در برابر حركت عظيم خود مايوس خواهد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پايگاه اطلاع  رساني رياست جمهوري،‌ محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز(يكشنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌هاي عمراني و صنعتي استان هرمزگان ضمن تبريك افتتاح‌ اين پروژه‌ها و عيد غدير و قربان به ملت ايران و جامعه بشري، درباره حركت عمومي كشور و وجود برخي مشكلات در اين مسير گفت: مشكلات موجود تاثير و اهميتي در مسير اصلي، تاريخي و عمومي ملت ايران ندارد، آنچه داراي اهميت است اين است كه ما امروز در مسير پيشرفت و تعالي همه جانبه هستيم و به سرعت در حال حركت به سمت جايگاه اصلي ملت ايران قرار داريم.
 
احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه جايگاه يك ملت در كجا قرار داشته و ما مي‌خواهيم در مناسبات جهاني چه جايگاهي داشته باشيم، گفت: يك انسان و ملت در مسير پيشرفت و كمال به ميزان قله و سطحي كه خود را در آن باور كرده، اعتماد به نفس يافته به آن جايگاه خواهد رسيد، اما اگر ملتي همواره خود را محتاج به ديگران و در سطوح پايين باور داشته باشد در همان جايگاه باقي خواهد ماند.
 
رييس‌جمهور تصريح كرد: ملت ايران سرشار از توانمندي و استعداد است و مي‌تواند تمامي قله‌ها را فتح و در همه عرصه‌ها پيشتاز باشد.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ملت ايران در طول سال‌هاي اخير "ما مي‌توانيم" را به معناي واقعي كلمه به منصه ظهور رساند، گفت: زماني در اين كشور براي احداث يك كارخانه فولاد بايد همه قطعات و دانش از خارج كشور وارد مي شد، اما از روزي كه جوانان و متخصصين ملت ايران خود را باور كردند، امروز شاهديم كه ظرف مدت‌زمان كوتاهي مجهز‌ترين و پيشرفته‌ترين كارخانجات با طراحي و دانش و مهندسي ايراني ساخته مي‌شود.
 
رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه اگر در هر بخشي خود و جايگاه خود را در قله‌ها باور كنيم به آن دست خواهيم يافت، خاطر نشان كرد: امروز ملت ايران باهوشمندي و اتكاء به فرهنگ ناب ايراني و اسلامي، خود را در بالاترين سطح جهان باور كرده و اگر همه دشمنان براي مانع‌تراشي در مسير پيشرفت ملت بسيج شوند، ملت ايران به لطف الهي به تعالي خواهد رسيد.
 
احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: اگر ملتي خود را باور كرده و روحيات، اراده و انديشه خود را متناسب با انديشه‌هاي والا و متعالي تغيير دهد، به كمال و تعالي دست خواهد يافت.
 
رييس‌جمهور تصريح كرد: اگر كساني در داخل و خارج تصور مي‌كنند كه با خيانت و دغلكاري مي‌توانند مانعي در برابر تعالي و پيشرفت ايران باشند و اگر همه كوه‌ها را تبديل به مانع در برابر ملت‌ ايران كنند مطمئناً ملت ايران همه اين موانع را كنار زده و از آن عبور كرده و اهداف خود را محقق خواهد ساخت.
 
احمدي‌نژاد تأكيد كرد: به فضل الهي ملت ايران كج‌انديشان داخلي و دشمنان خارجي را از مانع‌تراشي در برابر حركت عظيم خود مايوس خواهد كرد.
 
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ويژگي هاي مردم استان هرمزگان گفت : مردم اين استان در طول تاريخ مومن، باوفا، باصفا و معتقد به آرمان‌هاي الهي و خط نوراني پيامبر و آل پيامبر (ص) بودند و در مقاطع حساس تاريخي در صيانت از استقلال، عزت و عظمت ملت ايران جانفشاني و فداكاري كردند.
 
رييس‌جمهور با اشاره به پروژه‌هاي مهمي كه امروز در استان هرمزگان به بهره‌برداري رسيد، طرح مسكن مهر را طرحي بسيار عظيم و ماندگار براي ملت ايران دانست و گفت: بايد به سرعت به نقطه‌اي برسيم كه نياز مردم براي تهيه مسكن با عرضه آن يكسان شود.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در استان هرمزگان پروژه‌هاي عظيمي در زمينه ساخت و ساز مسكن در حال اجراست، گفت: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي و حركت كنيم كه هر خانواده در هنگام تشكيل، مسكن مناسب و در حد نيازهاي آن مقطع از زندگي را داشته باشد.
 
رييس‌جمهور همچنين با اشاره به افتتاح پروژه فولاد در اين استان گفت: استان هرمزگان بسرعت در حال تبديل شدن به قطب صنعتي كشور است و اميدوارم پالايشگاه خليج فارس نيز با تلاش مسئولان در اين دولت كليد زده شود و بتواند فعاليت كند.
 
احمدي‌نژاد همچنين بهره‌برداري از دو پروژه راه و راه‌آهن را در جهت توسعه شبكه زيربنايي كشور داراي اهميت دانست و تصريح كرد: احداث 180 كيلومتر راه‌آهن در طول 11 ماه يك ركورد در صنعت ريلي بشمار مي‌رود و بايد به جايي برسيم كه بتوانيم در حدود 50 تن بار از طريق بنادر كشور بارگيري كنيم كه بهره‌برداري از اين دو پروژه گامي مؤثر در اين جهت بود.
 
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه قرار است بزودي خط آهن ايران از طريق گرگان و اينچه‌برون به خط آهن تركمنستان و قزاقستان وصل شود، اظهار داشت: اين شبكه نقشه و رفتار حمل و نقلي منطقه را تغيير مي‌دهد و به واسطه آن بخش مهمي از رفت و آمدها به شرق درياي خزر منتقل و از آنجا به شبكه ريلي در داخل كشور منتقل خواهد شد.
 
احمدي‌نژاد افزود: تكميل اين راه‌آهن موجب بهبود شرايط ترافيكي ريلي و ايجاد كريدور ريلي به صرفه و سريع خواهد بود.
 
رييس‌جمهور با اشاره به پروژه راه نيز تصريح كرد: اين پروژه و احداث جاده به منظور رفع خطرات و حوادث ناشي از عبور و مرور تريلي‌ها از خواسته‌هاي مردم استان هرمزگان و شهرستان حاجي‌آباد بود كه امروز با تلاش مسئولان مبدل به يك جاده اي با مشخصات فني و باايمني بسيار بالا شده است.
 
رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه اجراي اين پروژه‌ها يك آرزو محسوب مي‌شد، گفت: بهره برداري از اين پروژه ها نشان داد كه مي‌توانيم بسياري از كارها را خودمان انجام دهيم و در اين استان اميدوارم با همت مردم و پشتيباني دولت مسير پيشرفت با همين سرعت ادامه يابد.
 
پيش از سخنان رييس‌جمهور استاندار، وزير صنعت معدن و تجارت و وزير راه و شهرسازي گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي صورت گرفته و در دست اقدام حوزه‌هاي تحت مديريت خود ارائه كردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار