خوزستان/

هوای خنك پاییزی ازدیروزنیم نگاهی به خوزستانی ها انداخت

مردم خوزستان پس از ماهها تحمل گرما و شرجی ، بالاخره هوای خنك و دل انگیز پاییزی را احساس كردند .آنها پنجره ها را باز كردند تا از این هوای پاكیزه بی بهره نمانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛هوای خوزستان از اواخر شنبه شب با شمالی شدن جریانات جوی و كشیده شدن هوای خنك به عرض های پایین تر با كاهش دما و گرمای هوا رو به رو شد و اغلب مردم برای نخستین بار پس از گرمای طولانی مدت و طاقت فرسا ، بدون كولر گازی سپری كردند و ترجیح دادند با باز كردن پنجره ها از نسیم خنك پاییزی بهره ببرند.

خنكی هوا سبب شد تا بسیاری از شهروندان اهوازی ورزش صبحگاهی در ساحل كارون ترتیب دهند و برای ساعاتی از هوای مطبوع پاییزی استفاده كنند.

اداره كل هواشناسی خوزستان اعلام كرد: از امروز با تشدید شمالی شدن جریانات و تضعیف خط ناپایدار، وضعیت شرجی به ویژه در مناطق ساحلی و جنوبی استان پایان می یابد.

بنا به پیش بینی هواشناسی استان ، آسمان خوزستان در شبانه روز آینده نیمه‌ابری گاهی تمام ابری و گاه همراه با بارندگی، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه‌ خواهد بود ضمن اینكه خلیج فارس به علت وزش باد شدید مواج می باشد.

در چند روز اخیر ، با فعال شدن سامانه جنوبی ، بارش های پراكنده توام با رعدو برق در استان خوزستان رخ داد.

این وضعیت جوی كه در برخی مناطق با وزش باد شدید همراه بود سبب كاهش میزان آلاینده ها و تلطیف هوا در استان به ویژه كلانشهر اهواز شد.

با این حال وزش باد شدید و صاعقه سبب شكسته شدن دهها اصله درخت و تیر برق در شهر هفتكل و جان باختن دست كم دو تن در شوش شد./س
برچسب ها: هوا ، خوزستان ، خنک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.