اصفهان/

داوطلبان جراحی چشم به عوارض آن توجه كنند

جراح و متخصص چشم دانشگاه علوم پزشكی كاشان اظهار داشت: داوطلبان جراحی چشم، مزایا، عوارض و نتایج انجام این عمل را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دكتر مهدی شاعری با اشاره به اینكه جراحی های لیزری برای اصلاح عیوب انكساری چشم شایع ترین عمل در بدن است، گفت: 18 سال از متداول شدن روش های لیزری برای اصلاح عیوب انكساری چشم در دنیا می گذرد.

وی افزود: اما در ایران، حدود 12 سال بیشتر از رواج این روشها و جایگزینی آنها با عینك و لنزهای تماسی چشمی نمی گذرد.

وی تصریح كرد: پیشتر روش های مختلف جراحی برای اصلاح عیوب انكساری چشم از جمله RK وجود داشت كه امروزه به علت عوارضی همچون آستیگماتیسم نامنظم، منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید كرد: روش های جراحی لیزری پیشرفته كه امروزه به كار می روند، شامل لازك، لیزیك و RRK هستند كه عوارض كمتری دارند.

دكتر شاعری خاطرنشان كرد: گر چه تصمیم نهایی در مورد عمل جراحی چشم توسط پزشك معالج گرفته می شود اما آگاهی داوطلبان از روش های گوناگون و امكانات درمانی موجود، از حقوق بیماران بوده و آنها حق دارند از فواید و عوارض این دسته از عمل های جراحی، اطلاع كافی داشته باشند.

وی یادآور شد: برای خوب دیدن، لازم است تمام قسمت های چشم از پلك ها گرفته تا پرده شبكیه، عصب بینایی و كرتكس بینایی مغز سالم بوده و با هماهنگی یكدیگر كار كنند.

وی اظهار داشت: سلامت ساختمان قرنیه و عدسی از شرایط لازم برای شفاف دیدن اشیا به عنوان شبکه های انكساری چشم است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، جراحی ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.