اردبیل /

احیای ظرفیتهای استانها تنها نسخه توسعه پایدار کشور است

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس احیای ظرفیتهای استانها و مناطق را تنها نسخه برای توسعه پایدار کشور عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یونس اسدی در جلسه شورای اداری استان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه برای احیای این ظرفیتها باید نظام برنامه ریزی کشور اصلاح شود، افزود: هم اکنون نظام برنامه ریزی در کشور با مشکل مواجه است.

وی توزیع منابع اعتبارات عمرانی را به استانها ناعادلانه خواند و گفت: اعتبارات عمرانی از جمله عواملی است که می تواند در توسعه پایدار استانها و در سطح کشور موثر واقع شود.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس با بیان اینکه اردبیل مثل سایر استانهای غیر برخوردار و محروم طی سالیان گذشته هیچ سرمایه گذار دولتی نداشته است، افزود: تصویب قانون اصل 44 هم اکنون به بزرگترین مانع برای سرمایه گذاری دولتی در استانها تبدیل شده است.

اسدی گفت: مجلس باید به داد استانهای محروم برسد و در نظام برنامه ریزی، در اعتباراتی  که به عنوان زیرساختهای استانها هزینه می شود باید عدالت اعمال شود.

وی تنها راه توسعه استانهای غیربرخوردار را توسعه زیرساختها عنوان کرد و افزود: این مهم با تصویب بودجه ویژه از سوی مجلس محقق خواهد شد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس با بیان اینکه از 20 سال قبل اعتبارات این استان 3/3 درصد از کل بودجه کشور بوده است، گفت: باید اعتبارات عمرانی استان اردبیل افزایش یابد تا تلاش برای توسعه پایدار بی معنی نباشد./س

برچسب ها: اردبیل ، احیای ، ظرفیت ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.