اردبیل /

رتبه 22 اردبیل در توسعه‌یافتگی غیر‌قابل قبول است

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: رتبه 22 استان در توسعه‌‌یافتگی بخش‌های مختلف قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیر‌موذن در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، افزود: دولت باید به جای فروش نفت به قابلیت‌های غیر‌نفتی تکیه کند تا با تکیه بر ذخیره ارزی مناسب بتواند مشکلات و موانع بخش‌های مختلف را برطرف کند.

وی ظرفیت‌های استان اردبیل را از لحاظ علمی، فنی و منابع طبیعی و غیر‌طبیعی بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: ما باید در مدیریت‌های خود به توسعه صنعت و تولید صادرات محور توجه کنیم.

این نماینده مجلس افزود: ما در کشورمان به رغم استعدادهای متنوع ضعیف‌ترین توسعه‌یافتگی صنعتی و اقتصادی را شاهد هستیم که این ضعف مشهود در استان نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

پیر‌موذن استان اردبیل را دارای پیشینه بسیار مثبت و امید‌وارکننده توصیف کرد و گفت: ‌این استان اگرچه معادن پرلیت کشور را دارا است اما در بهره‌برداری آن موفق عمل نکرده است.

وی به سفر اعضای کمیسیون صنایع مجلس به استان اشاره کرد و افزود: ‌اغلب واحدهای صنعتی ما برای تزریق شدن تسهیلات سرمایه در گردش دست و پنجه نرم می‌کنند و بهتر است بکوشیم تا با تامین منابع مورد نیاز موانع تولید در این استان را برطرف کنیم.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان با برشمردن مزیت‌های توسعه این استان گفت:‌ ما در افق توسعه 20 ساله نظام باید جزو 10 استان برتر کشور در توسعه صنعت،‌ کشاورزی و گردشگری باشیم که در این باب ضرورت دارد از توانمندی‌های بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، یافتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.