مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی:

پرستاران، عینک سازان و تکنیسین ها هم آموزش می بینند

مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی گفت: در سامانه آموزش مداوم جامعه پزشکی برای پرستاران، عینک سازان و تکنیسین ها نیز برنامه آموزشی تدارک دیده می شود.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛دکتر احمد عامری اظهار داشت: تا پیش از طراحی سامانه آموزش مداوم جامعه پزشکی فقط کسانی شامل آموزش مداوم می شدند که پروانه کار از نظام پزشکی داشتند ولی با راه اندازی این سامانه امروزه تمام کسانی که شامل قانون آموزش مداوم هستند مثل تکنسین ها، پرستاران و عینک سازان وارد چرخه آموزش مدائم می شوند.

وی افزود: هم اکنون محتوای آموزشی و برنامه های لازم آموزشی برای این گروه ها در دست طراحی است.

وی با اعلام اینکه پیش از طراحی سامانه جامع آموزش مداوم جامعه پزشکی این آموزش ها به صورت جزایر پراکنده ای انجام می شد و در هیچ جایی اطلاعات آن وجود نداشت، گفت: همه کسانی که مشمول آموزش مداوم هستند هم اکنون در این سامانه عضو هستند. این سامانه هم به مشمولان آموزش ها اطلاع رسانی می کند و هم به ما اطلاع می دهد چگونه برنامه ریزی کنیم.

دکتر عامری افزود: این سامانه از سال 90 راه اندازی شد و در سال 91 به مرحله paperless رسید و هم اکنون همه کارها به صورت الکترونیکی انجام می شود و گواهینامه های پایان دوره هم به صورت الکترونیکی صادر می شود و دیگر نیازی به کار اداری و کاغذ بازی نیست.

مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر هر کسی از مشمولان آموزش مداوم می تواند وارد سامانه شود و وضعیت خود را ببیند. امتیاز افراد در این سامانه به صورت اتوماتیک ثبت شده و نشان داده می شود. وی بیان داشت: گواهی های آموزشی قبلا کاغذی صادر می شد و افراد بعد از 5 سال باید مدارک خود را به دانشگاه ها و سازمان نظام پزشکی می دادند که این مسیرها با طراحی این سامانه حذف شده است.

وی افزود: در حقیقت به محض اینکه فرد در سامانه ثبت نام می کند و دبیر برنامه تایید می کند که طرف در آموزش شرکت کرده است امتیازش در سامانه ثبت شده و در پایان 5 سال نیز سازمان نظام پزشکی که مجری صدور پروانه است با دسترسی به سامانه این اطلاعات را می بیند و اقدام می کند.

دکتر عامری گفت: این سامانه از اواسط سال 88 به صورت آزمایشی شروع شد، در سال 89 فراگیر شد و در سال 90 اجباری و در سال 91 بدون کاغذ شد و شامل کلیه مشمولان قانون آموزش مداوم می شود./ع2

برچسب ها: پرستار ، عینک ، تکنیسین ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.