استاندار اردبيل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

برگزاري همايش تبيين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه خلخال با حضور رئيس مجلس

استاندار اردبيل گفت: همايش تبيين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه خلخال و کوثر در استان اردبيل با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد.

اکبر نيکزاد در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران در مورد سفر امروز رئيس مجلس شوراي اسلامي به استان اردبيل اظهار داشت: صبح امروز علي لاريجاني با همراهي برخي نمايندگان وارد استان اردبيل شد که در بدو ورود با شرکت در جلسه شوراي اداري استان امور اجرايي را بررسي کرده و گزارش‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي مسئولان را واکاوي کرد.

وي ادامه داد: در جلسه مذکور وضعيت فعلي استان گزارش داده شده که در اين بين مي‌توان به رشد شاخص‌هاي اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي استان نيز مورد بررسي قرار گرفت.

استاندار اردبيل خاطرنشان کرد: براي امتيازدهي و ارزش‌گذاري نيازمند شاخص‌هاي متفاوتي براي ارزيابي بخش‌هاي مختلف استان هستيم که طبق اين تقسيم‌بندي‌ها 122 شاخص را براي اين ارزيابي در نظر گرفتيم و طبق گزارشي که امروز ارائه کرديم در هر شاخص شاهد رشد 3 الي 4 برابري بوديم که نشان‌هنده ارتقاء کيفي و کمي استان در تمام زمينه‌ها بود.

نيکزاد در مورد همايش تبيين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه خلخال و کوثر که قرار است امروز برگزار شود، اذعان داشت: اين همايش بعد از ظهر امروز با حضور رئيس مجلس و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و مسئولان برگزار مي‌شود و در مورد فرصت‌هاي موجود در اين منطقه بحث خواهد شد تا با ارائه راه حل‌هاي مفيد بتوانيم شاخص درآمدهاي اقتصادي منطقه خود را در استان بيش از پيش بالا ببريم.

وي از ايجاد ظرفيت 4 هزار و 500 شغل جديد در استان خبر داد و افزود: با وجود 7 سد عظيم در حال ساخت در استان اردبيل كه امكان ايجاد بيش از 40 هزار شغل را فراهم مي‌كند، از 60 هزار افراد آماده به كار بيش از 40 هزار نفر آن‌ها مشغول به كار شوند.

استاندار اردبيل ادامه داد: با تکميل اين 7 سد اختصاصي در استان 194 هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي به زير کشت خواهند رفت که در اين ميان مي‌توان به افزايش ارزش قيمت کشت صنعت مغان اشاره کرد.

نيکزاد با بيان اينکه کشت صنعت مغان در اختيار دولت و از اموال آن محسوب مي‌شود، اظهار داشت: پيشنهادي به مسئولان کشور داده شد تا با فروش اين بخش از اموال دولت در استان که حدود 1 هزارو  200 ميليارد تومان ارزش‌گذاري شده هزينه‌هاي ديگر پروژه‌هاي عظيم در استان را تأمين کرده تا مشکلي براي ادامه روند تکميل پروژه‌ها نداشته باشيم و امروز هم اين پيشنهاد را حضوري به رئيس مجلس ارائه کرديم تا با تصميم‌گيري درست در اين بخش بتوانيم گامي مثبت در پيشبرد اهداف خود برداريم.

استاندار اردبيل در پايان يادآور شد: اگر درخواست فروش اين بخش با موفقيت روبرو شود مي‌توان با تزريق هزينه آن به بخش‌هاي مختلف پروژه‌ها را زودتر از زمان خود به پايان برده و به طور كلي به اعتقاد من استان اردبيل به اندازه 10 سال در اجراي برنامه هاي خود جلو مي‌افتد.

/انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار