خوزستان/

صادرات دو میلیون تن محصول پتروشیمی از گمرکات خوزستان

مدیرکل گمرکات استان خوزستان از صادرات بیش از دو میلیون و 208 هزار تن محصول پتروشیمی از گمرکات استان در هفت ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عباس علیدادی اظهار کرد: محصولات پتروشیمی جزو شش گروه کالای صادراتی و بیشترین محصولات صادراتی از گمرکات استان به خارج از کشور هستند.
وی به صادرات بیش از دو میلیون و 208هزار تن کالای پتروشیمی از گمرکات استان اشاره کرد و گفت: این کالاها به ارزش یک میلیارد و 688 میلیون دلار بوده اند.
 
علیدادی با بیان اینکه سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرت استان به ترتیب 36.48و 79.64 درصد بوده، گفت: عمده محصولات پتروشیمی صادراتی از استان خوزستان شامل گازها، پلی اتیلن، نفتای سبک، آمونیاک و سایر محصولات شیمایی هستند.
 
وی صادرات یک سال گذشته این گروه از محصولات را بیش از پنج میلیون و 577 هزار تن عنوان کرد و گفت: این محصولات دارای چهار میلیارد و 584 میلیون دلار ارزش بوده اند.
 
ناظر گمرکات خوزستان همچنین از صادرات بیش از دو میلیون و 879 هزار تن کالای معدنی به ارزش 160میلیون و 827 هزار دلار از گمرکات استان در هفت ماهه اول امسال خبر داد.
 
وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی، سیمان و کلینگر از جمله این مواد هستند، تصریح کرد: سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرات استان خوزستان به ترتیب 47.56 و 7.58 درصد بوده است.
 
علیدادی همچنین  گروه صنعتی را از دیگر گروه های صادراتی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در مدت مذکور بالغ بر 327هزار و 497 تن کالای صنعتی به ارزش 91میلیون و 121هزار دلار از گمرکات استان صادر شده  است.

وی سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرات استان را به ترتیب 5.41 و 4.30 درصد عنوان کرد و افزود: مواد غذایی و سایر محصولات صنعتی از جمله کالاهای این گروه هستند./س
برچسب ها: صادرات ، پتروشیمی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.