ترفند آموزشی؛

ترفندی در خصوص بازیابی صفحات از دست رفته در Word

برنامه آفیس به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از صفحات تهیه می کند که با انجام این ترفند می توانید از این امکان بیشتر استفاده کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، یکی از امکانات بسیار مناسبی که در نسخه‌های مختلف مجموعه نرم‌افزاری آفیس در نظر گرفته شده است، قابلیت بازیابی خودکار فایل‌های بسته نشده در این برنامه است.
 این قابلیت زمانی فعال می‌شود که به هر دلیل اعم از هنگ‌کردن سیستم‌عامل، قطعی برق و... رایانه شما خاموش یا مجددا راه‌اندازی شود و یکی از فایل‌های مرتبط با مجموعه نرم‌افزاری آفیس روی سیستم شما باز مانده باشد. در این حالت با اجرای مجدد برنامه، قابلیت بازیابی خودکار فایل اجرا و تغییرات شما تا قبل از خاموش یا راه‌اندازی مجدد رایانه نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید در حال تایپ یک پایان‌نامه 200 صفحه‌ای بوده‌اید و هنگام تایپ صفحه 189 برق منزل یا محل کار شما قطع شده و فایل را نیز روی‌ هارد دیسک رایانه ذخیره نکرده‌اید! در این حالت است که پس از راه‌اندازی مجدد و باز کردن نرم‌افزار Word مشاهده می‌کنید نتیجه تلاش چند ساعت یا چند روز شما هدر نرفته و فایل شما به طور خودکار ذخیره و بازیابی شده است. حالا ما این همه مقدمه‌چینی کردیم تا بگوییم متاسفانه مسیر ذخیره‌سازی پیشفرض این فایل‌ها در درایو C است که اصلا برای انجام این کارها مناسب نیست؛ چرا که احتمال خرابی یا آسیب دیدن اطلاعات موجود در این درایو بیشتر از دیگر درایوها است. برای تغییر این مسیر در آفیس 2010 می‌باید به روش زیر عمل کنید:

 

1ـ در هریک از برنامه‌های Word، Excel، PowerPoint از منوی File گزینه options را انتخاب کنید.
 

2ـ1ـ در برنامه اکسل و پاورپوینت، به بخش Save بروید و مسیر دلخواه خود را در قسمت AutoRecover file location تایپ کنید.

 

2ـ2ـ در برنامه Word به بخش Save مراجعه و پس از کلیک روی گزینه Browse در قسمت AutoRecover file location، مسیر دلخواه خود را مشخص کنید.


 

3ـ در نهایت با کلیک روی گزینه OK تغییرات را تایید کنید و از برنامه خارج شوید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
parsa
۲۳:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام یه متن رو اومدم ذخیره کنم اشتباهی رو یه متن مهم دیگه ذخیره کردم الان متن حذف شده چکارکنم توروخدا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۰۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
سلام. من یک فایل ورد رو تغییرات زیادی دادم و اون رو دخیره کردم، متاسفانه به علت اشتباه، فایل قبل از تغییرات رو دوباره روی فایل تغییر داده شده ذخیره کردم و عملا تغییرات رو از دست دادم. آیا میشه، با دادن، تاریخ، ساعت و یا روش دیگه ای به اون تغییرات دست پیدا کنم. با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
Shrf
۱۸:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من تو برنامه ی ورد بودم و داشتم‌مقاله می‌نوشتم بعد کاری پیش اومد رفتم تا برگردم لب تاپ اتومات خاموش شده بود الان روشن کردم اما ادامه ی مقاله ک نوشتم نیست و فقط قبلی هاست راهی هست ک بشه اونایی ک می‌نوشتم و برگردونم لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام داشتم سوال تایپ می کردم یه عالمه سوال ناب خوب نوشته بودم که لپ تاپم ناگهان خاموش شد راهی هست بتونم فایلم را برگردونم حتی سوال ها هم یادم نیست دقیق که دوباره از نو بنویسم
Denmark
لیلا
۰۳:۳۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید من موقع تایپ پایان نامه یه مشکل برا وردم پیش اومد هنگ کرد منم بستمش و موقعی که باز کردم فایل های آخر رو نشون میداد من حواسم نبود فایل ذخیره شده نهایی رو باز نکردم و متاسفانه یه کار اشتباهی کردم بقیه اون ریسنت فایل هارو حذف کردم نذاشتم دخیره الان راهی هست بتونم برش گردونم تو رو خدا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه حقدار
۱۶:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۷
سلام. یک ورد جدید ساخته بودم تا ذخیره کنم. حواسم نبود و اسم یک ورد تکراری رو بهش دادم. تمام اطلاعات جدیدم روی ورد قدیمی که برام مهم بود ذخیره شده و قدیمی پریده. خیلی هم مهم بوده برام. چیکار کنم الان ؟؟؟
Germany
پایداری
۰۸:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام راهی برای سوالتون پیدا کردین ؟ منم به این مشکل برخوردم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
واقعا دستت درد نکنه ایشالا خیر ببینی، داشتن سکته می کردم
United States of America
maryam
۱۳:۳۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
ممنون از راهنماییتون ولی من به امید همین سیستم رو دوباره روشن کردم و فایل وورد را باز کردم ولی فایل پایان نامم پریده بود.در این صورت کاری میتونم انجام بدم که فایل برگرده؟
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۰:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای عالی بود. 8 ساعت کارم با قطعی برق داشت از بین میرفت.
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۹:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
نوع گوشی من S312 سونی اریکسون هست
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۸:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۱
با سلام و خسته نباشید و تشکر از آموزشهای خوبتون میخواستم بدونم که آیا راه حلی وجود دارد که یک فایل Word یا pdf را روی تلفن همراه ریخت ؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدهید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۱
در گوشی های جدید این امکان وجود دارد. گوشی همراه شما چیست؟

Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۹:۴۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۱
اینو کسایی درک میکنن که این اتفاق واسشون افتاده باشه!!!!سپاس
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۱
سلام . آموزش هاتون خوبه .
آیا برنامه ای است که آموزش آفیس بده ؟
ممنون
آخرین اخبار