حماس ؛

نقض آشکار آتش بس از سوي رژيم صهيونيستي

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین -حماس- روز شنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی آتش بسی که از بیست و یکم نوامبر با میانجی گری مصر برقرار شد نقض کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز  ، نظامیان رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را که در اعتراضات در حصار مرزی نوار غزه شرکت کرده بود به ضرب گلوله کشتند. 
مسئولان بیمارستانی اعلام کردند یک فلسطینی بیست و یک ساله که از جمله شش فلسطینی زخمی شده در تیراندازی جمعه نظامیان صهیونیستی در شهر رفح بود بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. 
 ارتش اسرائیل اعلام کرد این فلسطینیها تلاش کردند حصار مرزی در نوار غزه را تخریب کنند که نظامیان اسرائیلی پای آنها را هدف قرار دادند. 
دولت حماس در نوار غزه این حادثه را نقض آتش بس توصیف کرد. 
حماس همچنین نیروهای دریایی اسرائیل را به بازداشت نه ماهیگیر فلسطینی در روز چهارشنبه متهم و این اقدام را نیز نقض توافق آتش بس توصیف کرد. 
سامی ابوزهری سخنگوی رسمی حماس گفت این جنبش درباره این مسئله با مسئولان مصری برای تضمین توقف نقض آتش بس گفتگو کرده است. 
در شروطی که حماس و دیگر گروههای فلسطینی در مذاکرات قاهره مطرح کرده بودند به فلسطینیها اجازه داده شده بود بتوانند بیشتر از گذشته به حصار موجود در نوار غزه نزدیک شوند و در دریا نیز بتوانند به مناطقی که تحت محافظت شدید اسرائیل قرار دارد وارد شوند. 
اسرائیل اعلام کرد تا زمانی که فلسطینیها تهدید به شمار نیایند برای کاهش این تدابیر نظامی در اطراف نوار غزه آمادگی دارد. 
از سال 2009 اسرائیل منطقه حائلی به عمق سیصد متر در داخل مرز نوار غزه اعمال و اعلام کرده است این منطقه حائل افراد مسلح و قاچاقچیان را دور نگه می دارد. 
اسرائیل همچنین فلسطینیها را از فعالیت در زمینهای کشاورزی این منطقه منع کرده است. 
ابوزهری در این اظهاراتش اشاره نکرد که آیا حماس می خواهد آتش بس را کنار بگذارد یا نه. 
جنبش جهاد اسلامی واکنشی شدیدتر نسبت به حماس نشان داد و در بیانیه ای اعلام کرد : ادامه نقض آتش بس به این شکل ، آتش بس را در معرض خطر قرار می دهد و گروههای مقاومت فلسطینی را به پاسخی مناسب وا می دارد.
برچسب ها: بین الملل ، حماس ، اسرائیل ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار