انتقاد مردم فرانسه از سياست پاريس در قبال سوريه

پس از آنكه پاريس اعلام كرد در تصميم خود مبني بر ممنوعيت صادرات اسلحه به گروه هاي مسلح سوريه تجديد نظر مي كند، انتقاد مردم به سياست هاي دولت افزايش يافت و اتخاذ چنين مواضعي باعث بحث و جدل گسترده در فرانسه شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،ناظران همچنين از اقدام فرانسه در به رسميت شناختن ائتلاف ملي مخالف سوريه به عنوان نماينده قانوني ملت اين كشور انتقاد كردند و آنرا نامتناسب با ارزشهاي دموكراسي در فرانسه دانستند.

ماجد نعمه مدير مجله آفريقا ـ آسيا روز پنجشنبه به شبكه العالم گفت: باعث تاسف است كه ديپلماسي كنوني فرانسه در قبال سوريه سزاوار آن نيست چون فرانسه كشوري مهم و زادگاه انقلاب فرانسه است كه گفته مي شود معني انقلاب و حقوق بشر و ملتها را به جهان آموخت.

اِدوي پلِنِل مدير پايگاه اينترنتي ميديا پارت نيز خاطرنشان كرد: بايد با ملتها همراهي و به آنها كمك كرد اما نبايد جاي ملتها را گرفت. جنگهاي اشغالگرانه و مداخلات خارجي با توجيه خوشبخت كردن اين ملتها نتايج معكوس، مصيبتها و فجايع ديگر به همراه مي آورد.

بدي ابنو مدير مركز مطالعات عالي در پاريس و بروكسل نيز به العالم گفت: برخي طرفها در غرب سرنگوني دولت سوريه را در ميان مدت و دراز مدت به نفع خود مي دانند.

وي افزود: بسياري از احزاب اسرائيل به خصوص احزاب راستگرا سرنگوني نظام سوريه را به نفع اسرائيل مي دانند و اختلاف و بحث و جدل گسترده اي در اين خصوص در بين آنها وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار