به مناسبت هفته ثبت احوال؛

نگاهی به اهمیت نامگذاری در برنامه مهرتابان

همزمان با هفته ثبت احوال برنامه مهرتابان با محوریت "اهمیت نامگذاری" از رادیو قرآن پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ برنامه مهرتابان نظر به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در خصوص سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال و با توجه به نامگذاری روزهای 3 تا 10 دی ماه به عنوان هفته ثبت احوال این هفته به مبحث "نامگذاری" می پردازد.
نامگذاری یکی از حقوق فرزندان بر پدر است که نامی نیکو انتخاب کند، نام هر شخص علاوه بر اینکه علامتی برای اوست و باعث تمایز و تشخیص او از دیگران می شود؛ انتخاب صحیح آن می تواند تأثیر تربیتی و روانی زیادی بر او داشته باشد. هر بار با صدا کردن او به این نام، باعث می شود که خود را با مفهوم و حقیقت آن بیشتر مطابقت داده بلکه خود را مصداق واقعی آن بداند.
اسلام که برای همه شئون زندگی برنامه و دستورالعمل داشته، ریزترین مسائل زندگی از مبداء تا معاد را با معارف بلند خود پوشش داده و قبل از ولادت انتخاب نام نیکو را سفارش نموده است.
یکی از تأثیرات نام خوب آن است که انسان سعی می‌کند آنچنان که صاحب اصلی نام دارای خصلت‌های خوب است، او نیز آنها را اکتساب کند و می‌کوشد تا حد امکان از حیثیت آن نام خوب محافظت کند و از برکات آن بهره‌مند شود به همین سبب در برنامه "مهرتابان"  علاوه بر پرداختن به مساله نامگذاری، شیوه های انس گیری با اسامی خوب و اینکه هر شخص چگونه  حق نام نیک را به جای آورد نیز مطرح می شود .
لازم به ذكر است؛ ظرایفی در باره بعضی از اسامی همچون تفاوت نام هایی مثل امیر رضا، امیر علی و...با اسامی  غلام رضا، امیر ضا و اسامی از این دست در بخش کارشناسی  مورد بررسی قرار می گیرد.
راه های تغییر اسامی نامناسب به اسامی نیکو و آفات اسامی نامناسب بر روی افراد از دیگر مباحث مورد بررسی در برنامه "مهرتابان" است.
خردسال قرآنی با همراهی  عموراستگو، کارشناسی عباس سلیمی، کارگاه اجتماعی عباس گوهری و همچنین بخش آموختنی های مردم که تماس های شنوندگان با برنامه است نیز در این هفته به موضوع نامگذاری اختصاص دارد.
همچنين؛ شنوندگان برنامه "مهرتابان" اجراهای مختلف از "اسماء الحسنی" که نام های نیک حضرت حق است را بله عنوان فواصل برنامه ندر این هفته  می شنوند.
گفتني است؛ علاقه‌مندان می توانند برنامه  "مهر تابان" را به همت گروه اطلاع رسانی و امورمجازی وبه سردبیری "محمدسلیمی" , تهیه کنندگی "سیدنورالدین سجادی" و گویندگی "محمدهادی صلحجو" هرروز از ساعت 6:30 تا  9صبح برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتزو AMردیف 585 کیلوهرتز  از رادیو قرآن بشنوند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.