حزب الله: آمريکا مسئول بمب گذاري دمشق است

جنبش حزب الله لبنان، آمریکا را به دست داشتن در بمب گذاری های روز جمعه دمشق دانست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: این جرم تروریستی که قلب پایتخت سوریه را هدف قرار داد دومین بخش از طرح آمریکای تروریست و شرور برای مجازات سوریه به سبب حمایت از حزب الله لبنان علیه دشمن صهیونیستی است.

حزب الله در بیانیه خود افزود هدف از این بمب گذاری ها جبران عقب نشینی تحقیرآمیز واشنگتن از عراق بود.

حزب الله لبنان همچنین آمریکا را مسئول دو بمب گذاری بیست و سوم دسامبر در دمشق خواند که در نتیجه آن بیش از 40 نفر کشته شدند.

"عدنان منصور" وزیر امور خارجه لبنان هم انفجار تروریستی روز جمعه در دمشق را محکوم کرد و درباره گسترش این اقدامات تروریستی به خارج از مرزهای سوریه هشدار داد.

منصور افزود:‌ تروریسم بار دیگر پایتخت سوریه را هدف قرار داد تا نشان دهنده مرحله خطرناک و جدیدی باشد که نه تنها برادران ما را در سوریه هدف قرار داده است بلکه احتمال گسترش عملیات تروریستی به خارج از مناطق و مرزهای این کشور نیز وجود دارد.

وی ابراز اطمینان کرد: با هوشیاری مردم سوریه و رهبری این کشور و درک توطئه بر ضد سوریه و منطقه، خواهند توانست فتنه و آشوب و ریشه های تروریسم را از بین ببرند و از ایجاد ناامنی در سوریه که اساس ثبات و امنیت در منطقه است جلوگیری کنند.

انفجار روز جمعه در منطقه ای پرجمعیت نزدیک مدرسه ای در چهارراه تاریخی (میدان) در دمشق رخ داد. تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد این انفجار کار یک عامل انتحاری بوده است.

به گفته رسانه های رسمی سوریه در نتیجه انفجارهای جمعه، 25 نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار