راه‌اندازی یک مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای چقدر تمام می‌شود؟

بسیار اتفاق می‌افتد که در جریان راه‌اندازی یا احداث واحد صنعتی، به اصطلاح، کار لنگ می‌شود و حتی بسیاری اوقات اتفاق می‌افتد که واحد صنعتی در نیمه‌های راه متوقف می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، اولین کاری که باید کرد این است که به میزان سرمایه نگاه کرد و یک برآورد هزینه دقیق از کار داشت.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، سال‌ها، کار تولید بسیار دشوار و مردافکن شده و بسیاری را نیز از میدان به درکرده است، همچنان سعی می‌کنند در این عرصه بمانند و بجنگند. در این میان، بسیار اتفاق می‌افتد که در جریان راه‌اندازی یا احداث واحد صنعتی، به اصطلاح، کار لنگ می‌شود و حتی بسیاری اوقات اتفاق می‌افتد که واحد صنعتی در نیمه‌های راه متوقف می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، اولین کاری که باید کرد این است که به میزان سرمایه نگاه کرد و یک برآورد هزینه دقیق از کار داشت. احداث یک واحد صنعتی اصولی دارد که در نظر گرفتن آنها ضروری است. در این نوشتار هزینه‌های متعارف احداث یک واحد صنعتی همچون مرغداری را بررسی کرده‌ایم.
راه‌اندازی یک مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای چقدر تمام می‌شود؟
 
یک واحد صنعتی قبل از هر چیز به امکانات سخت‌افزاری نیاز دارد؛ یعنی این که باید زمینی برای آن فراهم کرد و پس از آن است كه ساختمان‌ها یا سوله‌های آن طراحی و ساخته می‌شود. هر واحد صنعتی نیاز به امکانات ضروری همچون آب، برق و گاز دارد که بسته به این که واحد صنعتي در یک شهرک صنعتی احداث شود یا این که در خارج از شهر باشد، متفاوت است.

به گزارش كسب و كار، ابزارآلات گرمایشی و سرمایشی و تکنولوژیک (ماشین آلات) که قلب تولید یک واحد صنعتی هستند، از دیگر ملزومات احداث آن است. همه این امکانات بسیار هزینه‌بر هستند و عدم تهیه هرکدام از آنها ایجاد واحد صنعتی را متوقف می‌کند. هر چند قبل از عملیات کلنگ‌زنی، نیاز به گرفتن مجوزهایي است که در بعضی واحدها هزينه كسب آنها بسیار زیاد است. مثلا مجوز یک واحد مرغداری صنعتی ۲۰ هزار قطعه‌ای ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد.

تهیه زمین، اولین گام
هر واحد صنعتی بسته به نوع تولید و حجم تولیدات، به مقداری زمین نیاز دارد. به عنوان مثال اگر کسی بخواهد یک واحد مرغداری صنعتی احداث کند، حتما باید در خارج از شهر زمین تهیه کند و دیگر اینکه به مراجعه‌کنندگانی که کمتر از ۱ هکتار زمین داشته باشند، اصلا مجوز داده نمی‌شود. ۱ هکتار زمین در اطراف یک شهرستان، حداقل ۴۰ میلیون تومان هزينه دارد. البته اين هزينه در استانی مانند تهران، بسیار بیشتر است. در یک هکتار زمین می‌توان یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای راه‌اندازی کرد. البته زمین اگر ناهموار باشد، باید هزینه‌ای هم برای مسطح کردن آن متقبل شد. زمین‌هاي کشاورزی، مسکونی یا بایر هم هر كدام قيمت متفاوتی دارد.

تأمین برق و آب
واحدهای صنعتی معمولا در خارج از شهر احداث می‌شوند و ممکن است زمینی که خریداری شده، با نزدیک‌ترین تیر برق فاصله زیادی داشته باشد. در چنين وضعيتي باید برای وصل کردن واحد صنعتی به شبکه برق، هزینه زیادی متحمل شد که این هزینه تماما از جیب سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود. قبل از هر چیز باید تیرهای برق و کابل و سیم و دیگر ملزومات را خرید. به عنوان مثال برای هر صد متر یک تیر برق نیاز است که اگر مثلا واحد صنعتی ۴۰۰ متر با شبکه برق فاصله داشته باشد، ۴ تیر برق نیاز است که با سایر هزینه‌ها در حدود ۴۰ میلیون تومان هزينه دارد. حالا تصور کنید که برای یک واحد مرغداری که خارج از شهر است، چقدر هزینه باید کرد؟ نکته‌ای که درباره مرغداری وجود دارد این است که این واحدها حداقل باید ۱ کیلومتر از واحد همجوار فاصله داشته باشد؛ پس نمی‌توان دو واحد با هم هزینه اتصال یا کشیدن برق را متحمل شوند. در اینجا باید سعی شود که چند واحد که لزوما مرغداری نیستند، از یک مسیر برق مشترک استفاده کنند.

البته در شهرک‌های صنعتی، دیگر چنین مشکلی وجود ندارد و قبلا شرکت آن را وصل کرده است که همین امر مي‌تواند یک مزیت باشد. هر واحد صنعتی به آب هم نیاز دارد که اگر از طریق لوله‌کشی شهری بتوان به دست آورد، هزینه آن بسیار پایین‌تر است و باید فقط هزینه لوله‌کشی را داد و یا عوارضی هم پرداخت کرد؛ اما معمولا واحدها برای تهیه آب به حفر چاه اقدام می‌کنند که گرفتن مجوز چاه بسیار سخت است و در بسیاری از مناطق به خصوص مناطق مرکزی کشور، به علت پایین بودن سفره‌های زیرزمینی مجوزداده نمی‌شود. کندن چاه برای یک واحد مرغداری در استانی مثل اصفهان، نزدیک به ۱۰ میلیون هزینه برمی‌دارد.

سوله و انبار؛ هزینه گل‌درشت
هر واحد صنعتی احتیاج به یک یا چند سوله دارد که یکی از هزینه‌بردارترین مراحل احداث واحد صنعتی است. البته این هزینه باز هم بسته به نوع تولید و این که ارتفاع سوله و مساحت آن چقدر باشد، متفاوت است. یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای احتیاج به ۲ سوله حدودا ۴۵ در ۱۵ متري دارد که برای ساخت هر کدام از آنها حداقل باید ۱۳۰ ميليون تومان هزینه کرد. علاوه بر سوله‌ها باید برای واحد صنعتی یک یا چند انبار در نظر گرفت که معمولا هزینه آن از سوله کمتر است. یک انبار مناسب برای یک مرغداری که مساحتی حدود ۱۲ در ۲۶ متر داشته باشد، نزدیک به ۷۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد.کیوسک نگهبانی یا اتاق استراحت کارگران و یا کارفرما نیز، هزینه‌ای ایجاد می‌کند که معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان می‌شود.

سوخت و انرژی
سوخت از جمله مهم‌ترین ملزومات یک واحد صنعتی است و با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها این روزها بسیار پرهزینه شده است. البته بسته به این که از گازوئیل، گاز یا سوختی دیگر استفاده کرد، هزینه‌ها هم متفاوت خواهد بود. در یک واحد مرغداری اگر سوخت گازوئیل باشد، باید قبل از هر چیز یک تانکر خرید و قيمت یک تانکر ۳۶ هزار لیتری این روزها ۵ میلیون تومان است. در زمستان طبیعی است که میزان مصرف سوخت بالاتر می‌رود، اما برای هر دوره ۵۵ روزه ۳۶ هزار لیتر گازوئيل کافی است. اگر از گاز استفاده شود، باید ملزومات گازکشی فراهم شود. در مجموع هزینه گازکشی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، این است که درست است که هزینه گازکشی بسیار بیشتر است، اما برای سال‌ها می‌توان از آن استفاده کرد و به نظر می‌رسد که استفاده از گاز در طولانی مدت بسیار به‌صرفه‌تر باشد.

ابزار و ماشین‌آلات
ابزارآلات و ماشین‌ها عناصر مهم و اصلي توليد در يك واحد صنعتی هستند. در واحدهای صنعتی که بیشتر بر ماشین تکیه دارند - مثل یک کارخانه آرد یا هر تولیدی دیگر- طبیعی است که این امر مهم‌تر است. در یک واحد مرغداری یک آسیاب برای خرد کردن دان و یک میکسر و بالابر نیاز است که در مجموع ۱۰ میلیون تومان خرج دارد. همچنین ماشین‌های سرمایشی و گرمایشی هم مورد نیاز است تا دمای محیط واحد زیاد دچار تغییر نشود. در یک واحد مرغداری مثلا به ۸ فن ۱۲۰ در ۱۲۰ برای هر سوله، و هم چنین یک فن ۶۰ در ۶۰ نیاز است که در مجموع ۱۵ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد. هزينه آب‌خوری و دان‌خوری‌های اتوماتیک نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است. هزینه دیگری که یک واحد صنعتی حتما باید متحمل شود، مربوط به حصارکشی اطراف مجموعه است که بستگی به نوع مصالح (آجر، بلوک یا دیوار آماده) به کار رفته دارد. اگر از آجر استفاده شود، معمولا برای ۲ هکتار ۳۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

تکمله کار
بعد از احداث واحد صنعتی، برای پیش‌برد روند تولید، به یک سرمایه در گردش نیاز است که در یک واحد مثل مرغداری که بازگشت سرمایه سریع‌تر است و هر دو ماه یک بار صورت می‌گیرد، به حداقل ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است که معمولا خرج خریدن جوجه یا دان و سایر هزینه‌های جاری می‌شود. البته نکته‌ای که در اینجا باید ذکر شود این است که نیروهای انسانی و کارگران واحد صنعتی را نیز باید در نظر گرفت که بخش اساسی تولید هستند. در یک واحد مرغداری مکانیزه، حداقل به ۲ کارگر نیاز است که ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که برای احداث یک واحد مرغداری صنعتی ۲۰ هزار قطعه‌ای، بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است که اگر سرمایه در گردش را هم به آن اضافه کنیم ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون می‌طلبد.
منبع: اقتصادایران آنلاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
با عرض سلام بنده یک هکتار زمین اجار منابع طبیعی ۹۹ ساله ومجوزهای کامل مرغ داری گوشتی ۲۰ هزار تایی با وام میخام بفروشم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
با عرض سلام بنده یک هکتار زمین اجار منابع طبیعی ۹۹ ساله ومجوزهای کامل مرغ داری گوشتی ۲۰ هزار تایی با وام میخام بفروشم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
باسلام.
جهت اجاره وشراکت یک مرغداری ازکجا وبه چه ارگانی مراجعه کنیم؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ رسولی
۲۲:۲۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب
بنده میخوام یک واحد مرغداری تخمی ۲۰هزارقطعه ای راه اندازی کنم ممنون میشم راهنماییم کنین که برای احداث چنین واحد تولیدی نیاز به چقدر سرمایه دارم
United States of America
حکمت
۱۸:۴۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
یک مرغداری 10000چقدهزینه داره باانشعباتش ممنونم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۷:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
اگه تامین آب با چاه باشه طبق قانون پس از پروانه بهره برداری برای پرداخت حق النظاره (معادل اببها) معاف از پرداخته اما اگه از اب و فاضلاب باشه اولا حق انشعاب حداقل ۲۰ میلیون هزینه داره دوم برای یه واحد ۲۰ هزار قطعه ای جوجه ریزی حداقل ماهی سه میلیون تومن اب بها میاد، لطفا اطلاعات غلط ندین
Armenia
sara
۱۱:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد مهری
۰۲:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام وقتتون بخیر میخوام یه مرغداری بزنم به یه مشاور و یا راهنمایه خوب نیاز دارم خواهش میکنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام دوستان آیا به نظر شما مجوز مرغداری میدم یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
معراج
۱۹:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام راه اندازی یه کارخانه مرغی چقدز هزینه بر هست زمین اژ خودمه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
دوستان خواهش راهنمایی کنید چطور و چقدر هزینه برداره واسه ۲۰ هزار قطعه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام دوستان من زمین دارم که امکانات هم سر زمینه ایا میشه مجوز یه مرغداری گوشتی گرفت چطور و از کجا باید شروع کرد لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۸:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
خیلی الی
Iran (Islamic Republic of)
صادق اسدی
۰۰:۱۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
برای تاسیس یک کشتارگاه مرغ 15 هزار قطعه ای چقدر سرمایه نیاز دارم
Netherlands
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
باسلام نظر من مرغداری خیلی خوبه اصلا بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
الان چقدر هزینه میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام میخوام مرغداری اجاره کنم واس پرورش میشه بگین چقدر هزینه برمیداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
با سلام من می خوام با صد ملیون یک مرغ داری با ظرفیت 10000 مرغ راه بندازم زمین وانبار خونه آب وبزق هم در دست رس میباشد آیا میشه یا کم میاره ممنون میشم از راهنمایتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
باسلام من میخوام یک مرغداری بازرفیت 5000 پرورش مرغ راه اندازی کنم زمین وآب وبرغ هم داری چقدر هزینه بر میداره
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۱:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من زمینم ۸۰۰ متر هست خارج از شهر هستش چقدر هزینم میشه که یه مرغداری بزنم آیا با این متراژ میشه یه مرغداری راه انداخت؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
افتضاح تر از مرغداری ندیدم همش ضرر هست در حالی که دورو بری هات فکر میکنن کلی سود کردی اصلا صرفه اقتصادینداره همین الان هم دوبرابر مصرف داریم تولید میکنیم هزار تومن هم خرج کردن روش جز بدبختی و استرس نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرغداری فقط حماقت تنهاصنعتی که حمایت نمیشه
Russian Federation
farhad
۲۳:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام چرا انقدر سختش میکنید واقعا برا اونایی که چن برابر سود میکنن بعد میان اینجا ایگن ای بابا داداش نرو ورشکست میشی بدبخت میشی اصلا سود نداره ..... تو ایرانم امسال این ادما تک خور زیاد هست متاسفانه ....
اقا من 200 متر زمین خاکی دارم میتونم دور برشو با سقفشو هم بپوشونم بعد کاری کنم علف ...دربیاد چن تا لونه درست کنم خلاصه مزرعه درست کنم بعد ی دستگاه جوجه کشی بخرم حدودا 300 تا تخم بخرم جوجه در بیاد ی ما بذرگشون کنم بفروشمشون نظرتومن چیه؟ نمیدونم چرا بعضی ها میان میگن سود نداره شما فکر کن تخم مرغو هزار میخری بعد جوجه میشه ی ماه بذرگش میکنی قیمتش بین 10 تا 15 هزارتومن هست چرا میگین سود نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۲:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام حرف تون خیلی درسته مردم خیلی حسودن به خدا عمه من و پسر عموم کارگر مردم هستن تو مرغداری کار میکنن بهشون هزار بار گفتم یه کار برای ما بگیرین ما هم مستجر مردم هستم نگرفتن حالا حساب کنین چقد ادما باید چقدر حسود باشن
Iran (Islamic Republic of)
رضاسالاری
۲۱:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
میخوام یه مرغداری بزنم میشه راهنمایی کنید‌
Afghanistan
za.noori
۰۶:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام من مخیوام یک مرغداری 1000دانهی جورکنم زمین برق آب دارم یکی باشه مرارهنمای کند
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۰۳:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام اطلاعات خوب بود دوستان خواهشا نگید بده نمیصرفه چرا سنگ اندازی میکنید مرغداری شغل خوبیه خب همه کارا زحمت داره نیومدی بشینی ک وقتی میگی مرغداری یعنی زحمت بنظرم کسی ک عشقشو داشته باشه اینا چیزی نیست شغل خوبیم هست شما خیلیم بخواید دیر نتیحه بگیرید کم کم سالی سه بار باز دهی داره بطوری کلی راندمان خوبی داره اگه بازار بزار شما تلاش و پشتکار داشته باشی سالی پنج بار باز دهی داره ولی دوستان عزیز خوااهش میکنم اگه تجربه ندارید به حرفها و مشاوره ها خیلی تکیه نکنید کل سرمایه رو جوجه بریزید و خدایی نکرده ور شکست شید اول با تعداد کم شروع کنید هیچ چیز مثل تجربه نیست فقط اینو تاکید میکنم. تا خدایی نکرده بازده منفی نداشته باشه و از کار زده شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
Asghar
۰۳:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام یک واحد 50000 تخمگذار صفر تا صد چقدر هزینه میخواد.از کجا باید شدوع کنم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام من تو شهر تبریز میخام یک تولیدی مرغ گوشتی با1000تامرغ شروع کنم کسی میتونه منو راهنمایی کنه . در ضمن زمین در نظر دارم که آب و برق داره.لطفا یک نفر راهنماییم کنه ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد نوروزی
۰۰:۵۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
سلام من میخوام یک مرغداری 5هزاری احداث کنم ب نظر شما دوستان عزیز از صفر تا100چقد هزینه برداره
ممنونم اگه راهنمایی کنید
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
عباسی سرچشمه
۱۸:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
یعنی اگه اونوقت 600 تومن هزینه داشته الان میشه حدودا 2 میلیارد تومن با دلار 15 تومن
Iran (Islamic Republic of)
عظیم چمنی
۱۳:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
با سلام قصد خرید یک مرغداری آماده به کار رو دارم قیمت پیشنهادی 1200000000 هست به نظر شما منصفانه هست این قیمت.با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۲۱:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
با سلام تصمیم دارم یک واحد مرغداری گوشتی در حومه البرز راه اندازی کنم .ممنون میشم راهنمایی کنین با شرایط موجود مختصر بفرمایین در کل چقدر هزینه باید بکنم
-
دکتر دامپزشک- طیور
۱۵:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام
با توجه به این موضوع که قیمت دان گرون شده و با توجه به قیمت کشتارگاهی مرغ،پرورش جوجه گوشتی مثل قبل پر سود نیست ولی باز هم تو این شرایط سود بدی نداره، در صورت تمایل به همکاری در زمینه مشاوره احداث و تجهیز و مدیریت پرورش و امنیت زیستی و واکسیناسیون به بنده اطلاع دهید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید.ک
۱۲:۴۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام می خواستم بدونم یک مرغداری 30هزار قطعه ای چه قدر هزینه ساخت داره؟من یک زمین 3 هکتاری دارم مجوز ساخت هم دارم چاه آب هم داره با مجوز زمین هم دیوار کشی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۸ تير ۱۳۹۷
خیلی ممنون از راهنمایی که کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۷
تشکرميکنم ازشماکه صادقانه توضيح داديد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۷
سلام دوست رام یک مرغداری 20 هزاری نزنم به راهنمای نیاز دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۴ تير ۱۳۹۷
سلام می تونید مشاوره بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۶ دی ۱۳۹۷
خب نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۷
مرسی از مقالتون
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام هزینه گرفتم مجوز مرغداری چقد تموم میشه ۲۰۰۰۰هزاری استعلام اب برق گاز
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۰۳:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام خیلی خوب هست اما وقتی پولی نداشت باشی من عاشق مرغ داری هست پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۰۳:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام خیلی خوب هست اما وقتی پولی نداشت باشی من عاشق مرغ داری هست پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام هزینه گرفتن مجوز مرغداری ۳۰۰۰۰هزاری چقدتموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام اقا من ده میلیون پول دارم به نظرتون تو چه پرنده ای پرورش بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
شما ۲تا مرغ عشق بگیر توقفس نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بوقلمون
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۰۸:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
15هزار قطعه ای مرغ گوشتی چقدر هزینه میخاد باید چقدر داشته باشیم برای یک دوره هزینه تمام شده اش کلا جقدر میشه؟؟ لطفا راهنمائی
Iran (Islamic Republic of)
قنبررحیمی از شهرکردشهرستان فارسان .پردنجان
۲۳:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام ممنونم از اطلاعات جامع و کامل تون راجب مرغداری گوشتی.متاسفانه دولت از سال 1393 تا کنون به مرغداری ها وام نداده من الان ساختمانم تا زیر سقف بردم هر سال هم تو سایت های مختلف ثبت نام کردم ولی خبری نیست .تکلیف چیه.؟
France
مهدی
۰۳:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام دوستان
مرغداری گوشتی بهتره یا تخمی، میخواستم ببینم کدومش توجیح اقتصادی داره.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
چقدر خوب
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۲۰:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام من در همدان با هوایی کاملا سرد، زمین و اب وبرق و سالن و نزدیک ۲۰۰ملیون هم سرمایه دارم میخام مرغ تخمگذار ده هزارتایی را شروع کنم اگر کسی دراین رشته تجربه داره لطفا مرا راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۴ تير ۱۳۹۷
سلام می تونید مشاوره بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام
من پيشنهاد ميكنم با موجود زنده مثل گاو و گوسفند،مرغ
اصلا كار نكن
استرس زياد داره و سود كم
٢٤ساعت درگير هستي
اگر عاشقي ،برو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
اگه این قدر پول داشتم مرغداری می خواستم چکار!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
اگه این همه پول میخواد ما از کجا بیاریم وام میدن
Netherlands
خیرالله خلیجی
۱۱:۲۱ ۲۰ دی ۱۳۹۶
با سلام من می خواستم بدونم برای راه اندازی یک واحد مرغداری سی هزار قطعی به چقدر هزینه و بودجه نیاز دارد و آیا به صرفه است یا نه
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۸:۵۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
همه اونایی که میگن خوب نیست مرغداری اشتباه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
ممنون از راهنمایی تون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
سلام دوستان خیلی ممنون از توضیحاتتون لطفا بیشتر توضیح دهید سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۳:۵۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام دوستان به امید و یاری خداوند از 5000 تا شروع خواهم کرد .اولین اقدامم دنبال مکان با این ظرفیت در اطراف تهران یا کرج هستم ...
هر کاری که خداوند در دلت انداخت مطمن باش توانایی انجام ان کار را داری...
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۰۳:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
ضمن سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان شما اگه علاقه دارید از واحد کوچک تر شروع کنید مطمئن باشید نتیجه میگیری ولی اگه فک کنی اولش سود انچنان داره نه اینطور نیست شکست توش هست
من اول سری کارمو با 200 شروع کردم با پولش تونستم یه زمین بخرم البته پس انداز هم داشتم با کمک دوستان احداث کردم مرغداری رو الان دو سوله ده هزار تایی دارم شکر خدا
خواستم بگم اینایی ک میگن خوب نیست فقط میخوان رقیب بازار کم بشه اگه واقعاا علاقه دارید شروع کنید موفق میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
سلام خسته نباشین مطالبتون واقعامختصرومفیدبودن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
سلام خسته نباشین مطالبتون واقعامختصرومفیدبودن ..
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
سلام دوستان لطفا یکی برام شرح دهد که یک مرغداری چقد هزینه دارد و درامد آن چند است؟
تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۶ کنفرانس دارم درباره همین موضوع کمک کنید خواهشا خیلی گشتم فقط هزینشو توضیخ میدن درامدش نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
سلام اطلاعاتتون عالی بود ممنون. نگفتین چقدر وام میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
آفرین برشما دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۵:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سلام
اول که مرغداری سود خودشو داره
دوما
جوجه یک روزه از 1300 تا 1750
هزینه دان و خوراکشم میانگین 1350 میشه چون 4 دوره داره
سوما
یه سری از دوستان متاسفانه شم اقتصادی ضعیفی دارن به همین دلیل ورشکست میشن
چرا نمیگن که 5 دوره میشه مرغ پرورش داد در سال
و شما هر 50 روز یک بار تقریبا نصف خرجی که میکنید سود بدست میارید.
هر 10000 تا الان با شرایط فعلی 85 تا 90 میلیون هزینش میشه
که شما حداقل توی یک دوره این تعداد رو در بدترین شرایط 140 میلیون میفروشید
یعنی 50 تا 55 میلیون سود توی 50 روز
حالا ضرب در 5 دوره کنید
میشه 250 میلیون
در سال
یعنی شما با 100 میلیون اولیه در ماه حدود 21 میلیون درآمد داشتین
متاسفانه بعضی حال کار ندارن
حتی میشه مرغداری اجاره کرد
آقیونی که همش راهنمایی غلط میکنید خواهشا اگر خودتون عرضه کار کردن ندارین بزارین دیگران وارد بازار کار بشن
این که میبینین بازار خراب میشه گاهی اوقات
فقط بدلیل وجود همین افراد بی عرضست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
با سلام ضمن تشکر از توضیحاتتون ولی باید خدمتتون عرض کنم که بنده یه واحد مرغداری۵۰هزارتایی از سال۶۳دارم و درحال حاضر توجیه اقتصادیه خوبی نداره مرغداری و هزینه ها خیلی بیشتر از این چیزاس که فکرشو میکنید به اون اقا بگم که میگه با۱۶۰ملیون میشه مرغداریه۲۰هزارتایی تاسیس کرد به فرض اینکه زمین مفت باشه مجوز هم رایگان بگیری برق هم داشته باشه با۱۶۰ملیون یه۵هزارتایی هم نمیشه راه انداخت لطفا توجه کنید که درحال حاضر توجیه اقتصادی نداره قبلا عالی بود اما از چند سال جلوتر به تدریج خراب و خرابتر شد من لازمه بهتون بگم مرغداریمون رو ۳سال خوابوندیم دلیلش هم اینه قیمت جوجه۲۴۰۰قیمت خوراک از۲۰۰۰تا۱۴۰۰یه گرامبر که۲۷۰۰برای روزای اول هزینهومیانگین خوراک بین۱۶۰۰تموم میشه که برای هر مرغ ۴کیلو باید بخوره تا دو کیلو بشه هزینه برق و پوشال وکارگر و دارو دام پزشک و واکسن گازویل خورد وخوراک خود کارگر تقریبا با سربه سر یا خسارت بالا میاری اگر تلاف نداشته باشی زمانی میصرفه کار کرد که قیمت مرغ از مرغدار۶۲۰۰خریداری بشه توجه کنید از مرغدار نه از بازار از مرغدار
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۹:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
خیلی عالی بود. ممنون. کمک خیلی خوبی به من کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
خیای هزینش بالاست من خودم مرغداری دارم اصلا خوب نیست
-
رسول
۱۵:۴۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
با سلام خدمت دوستان عزیز
ممنون از نظراتتون
بنده به عقیده خودم فکر میکنم هر کاری نیاز به تحقیق تلاش و امیدواری داره تا به موفقیت برسه این پروسه ای که جهت 20000 قطعه در بالا توضیح داده شده رو اگر فرض بگیریم همین روند هزینه ها درست باشه ما میتونیم این کار رو به صورت پله ای انجام بدیم و با 1000 قطعه شروع کنیم و پس از کسب تجربه کافی در این زمینه به ادامه کار بپردازیم
بنده مشتاق به انجام این کار هستم و لازم میدونم قبل از هر اقدامی باید اطلاعاتم رو توی این زمینه بالا ببرم و سپس به نسبت سرمایه ام در صورتی که به صرفه باشه اقدام کنم
و این رو بدونین نه فقط مرغداری بلکه در همه زمینه ها انسان توانایی زیادی داره و تو هر کاری تلاش و پشتکار باشه قطعا موفقیت کسب میکنه و باید با دید باز اقدام کنیم
و لازم میدونم بگم با تجربه ای که با چندین روز تحقیق بدست آوردم بهترین کار قبل از شروع مرغداری این هست که ما چند روزی رو به طور مستقیم با این کار دست و پنجه نرم کنیم
خیلیا حساس هستن و مرغداری واقعا شغل تمیزی نیست ممکنه از این کار خوششون نیاد و فقط به خاطر سود اوری برن سمتش و در اواسط راه کم بیارن
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مجید محمدی
۱۷:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۶
سلام من میخاستم اول با حدود دویست سیصد قطعه تو خونه خودم شروع کنم چون سرمایه ای ندارم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۶
سلام.من می خوام یک مرغداری بزنم ؟
نیازی به راهنمایی دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۴ تير ۱۳۹۷
سلام می تونید مشاوره بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۶
مرغداری تو استان گیلان خوب شرکت هایی هستن هزینه هات همه رو میدن چند درصد سود بهت میدن فقط مجوز هزینه اولیه اش زیاد یخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۶
مرغداری تو استان گیلان خوب شرکت هایی هستن هزینه هات همه رو میدن چند درصد سود بهت میدن فقط مجوز هزینه اولیه اش زیاد یخته
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۷:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۶
سلام من کار مرغدلری بلدم خصوصیات همه چی برای زدن مرغداری فقط شنیدم مجوز نمیدن دیگه ایا این حرف درست و وام که دولت میده چقدر منتظر پاسخم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود. با کم شروع کنید
Netherlands
یک کاربر
۱۶:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
من زمین کشاورزی دارم.و فاصله اش تا شبکه فشار قوی برق 100 متره مساحتش هم چهار هکتاره ولی پول این کار رو ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۲:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
یه مرغداری ۲۰ تایی نهایت نیم هکتار زمین میخواد..بعدشم داخل مازندران شهر ساری میتونی با ۳۰۰ میلیون یه مرغداری خوب بخری.
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۲:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
سلام خدمت همه اقو ما با صدتومن شروع کردیم الان الهی شکر کردیمش هم گوشتی هم تخم 'گذار پول زمین و برق و مجوز و... با سالن پنج هزارتایی
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۰:۱۴ ۳۰ دی ۱۳۹۵
سلام.دمتون گرم.خوب بود.ولی هزینه ها رو بالا گفتید
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
باعرض سلام آیا اگرکسی باشه که بخواهد استارت این کاررابزنه دولت حمایت میکند
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
دوست عزیز حمایتی در کار نیست
تازه با ریسک بالای مرغداری مخصوصا گوشتی سرمایه تو به خطر میندازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
سلام برهمگی .
دوستان من زمین دارم و 150 میلیونم سرمایه دارم ایا میتونم یه مرغداری گوشتی 5 هزارتایی تمام صنعتی بزنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
منم حتما ی مرغداری میزنم...
مطمنم
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
باسلام
شمادر این زمینه فعال هستین
چقدر سرمایه برای استارت اولیه در زمینه مرغ تخم گذار نیاز هست وسالن چه اندازه ای
اگه میشه منو راهنمایی کن که بتونم یک مرغ داری تخم گذار راه اندازی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
سلام خیلی دوست دارم بزرگترین مرغداری صنعتی خاورمیانه میانه راندازی کنم ولی هیچ حمایتی از طرف دولت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام خدمت دوستان . من علاقه زیادی به پرورش مرغ گوشتی دارم ولی هیچ اطلاعاتی راجع به پرورش ندارم . الان می خواهم با یک مرغدار شریک بشم تا بتونم کار رو یاد بگیرم . به نظر شما خوبه یاا سرمایه ام رو هم از دست می دهم ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
سلام می تونید مشاوره بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
خیلی خوبه اما اگه همون قدری که خرج کردیم برامون داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
سلام من از بندرعباس هوا گرم مناسبه واسه مرغداری
France
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۴ تير ۱۳۹۵
مرغداری گوشتی بهتره یا تخم گذار ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۴ تير ۱۳۹۵
من يك مرغداري ٣٠٠٠٠ قطعه ايي دارم كارش خوبه و منطقي ترين تفسير هم همونيه كه توي متن نوشته شده اگه همه امكانت رو داشته باشين فقط قرنطينه و دما رو كنترل كنين به بهترين بازدهي ميرسين ! يك و نيم ميليار هزينه ساختش بوده ٣٠٠ ميليون سرمايه در گردش مي خواد ! اگه سرمايه ساخت دارين اين كار رو شروع كنين اگه مي خواهين با وام بانكي شروع كنيين اصلا به فكرش نباشين چون بانك مجالي براي تنفس براتون قائل نميشه و استرس كاري شمارو زياد ميكنه ! راحت ميتونيين براورد هزينه كنين شركت هايي هستند كه مي تونند كل سالن با تمام امكاناتش رو براتون بسازمد كه هزينش همون اول كار مشخص ميشه ! قيمت جوجه و دان هم روزانه مشخص است هر قطعه مرغ تا پايان دوره تغريبن بين ٤ تا ٤/٢ كيلو گرم دان مصرف ميكنه هزينه دارو كارگر و سوخت و انرژي رو حساب كنين يك هزينه كلي دستتون مياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۵ تير ۱۳۹۵
با سلام هر کاری سختیه خودشو داره باید استارتو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید من خواستم مرغ داری بزنم ولی پشیمان شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید من خواستم مرغ داری بزنم ولی پشیمان شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
خیلی ممنون از راهنمایتون میشه بگین جوجه هارو از کجا تهیه می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
عالی بو د دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
عالی بو د دمتون گرم
United States of America
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام ممنونم از راهنمایتون
خیلی خوب بود ولی هزینه که شما مگید
خیلی بالا هست
اگه میشه بیشتر توضع بدید ممنون
راستی مرغداری گوشتی با تخمگذاری فرق داره
میشه درین باره راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
توکل
۱۳:۴۰ ۰۵ تير ۱۳۹۵
عمو جون اون هزینه که گفته شده برای سال91 هستش الان هزینه رو 3برابر شما در نظر بگیر ... جوجه ماه قبل1300بود این ماه شده1700
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام دوستان من زمین دارم وپول کافی واسه یه سالن مرغداری دارم ولی نمیدونم چه جوری وازکجا شروع کنم هیچ سررشته ای ازاین کار ندارم لطفا راهنمایم کنیدممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
رفیق خودم که تو کرمان ساکن هست میگفت من خودم با 22 میلیون تونستم یه واحد صنعتی 3000 قطعه ای راه اندازی کنم پس زیاد جای نگرانی نیست دوستان ..........در ضمن سود خوبی کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
حدود 80درصد سود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
عالی
Germany
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام کاش مقدار بازدهی رو هم برای همچین سالنی میگفتین ک طی یک دوره چقدر سود عاید میشه ک هرکسی ک میخاد راه اندازی کنه سبک سنگین کنه ممنون میشم کسی راهنمایی کنه من موندم چه کاری راه اندازی کنم پرورش قارچ که سودی نداره مرغداری هم ک اینطور دل گرم شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
مشاوره خوبی بود ولی با این بازار الان مرغداری نمی صرفه
۱۲۳
آخرین اخبار