فشار داخل چشم در یک سوم افراد دچار زخم قرنیه زیاد است

محقق برگزیده هجدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی از افزایش فشار داخل چشم در یک سوم افرادی که دچار زخم های قرنیه شده اند، خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سیامک زارعی  اظهار داشت: این مقاله و تحقیق بیشتر مربوط به افرادی است که دچار زخم های قرنیه می شوند این زخم ها در ایران خیلی شایع است و می تواند به علت ضربات و استفاده از لنزهای تماسی ایجاد شود.

وی افزود: در این مطالعه مشخص شد که افزایش فشار داخل چشم در یک سوم افرادی که دچار زخم قرنیه شدند اتفاق می افتد و این موضوع یک فاکتور پیش آگهی است یعنی اگر افزایش فشار داخل چشم اتفاق بیفتد می توانیم نتیجه بگیریم که احتمالا بیمار با مشکلات چشمی بیشتری همراه خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به این که مطالعه بالینی برروی این موضوع در حال انجام است در بعضی از بیمارستان این مطالعه و نتایجش مورد استفاده قرار می گیرد و ما فشار داخل چشم را که قبلا به صورت روتین اندازه نمی گرفتیم در حال حاضر در اکثر بیماران اندازه می گیریم و متوجه می شویم که بیمار چه قدر مشکلات خواهد داشت تا در آینده از آن استفاده کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار