16 روز مانده به جشنواره سی و یکم فیلم فجر؛

مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین جشنواره را برای بهداد رقم زد+تصاوير

اولین نقش آفرینی در فیلم سینمایی "آخر بازی" به کارگردانی همایون اسعدیان که نامزدی سیمرغ بلورین را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر برای حامد بهداد رقم زد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، حامد بهداد بازیگر خوش آتیه سینمای ایران است که با بازی در سریال "سایه آفتاب" به کارگردانی محمدرضا آهنج اولین تجربه تلویزیونی خود را سپری کرد و با استقبال بسیار مخاطبان روبرو شد و او با بازی در مجموعه "یک مشت پرعقاب" به کارگردانی اصغر هاشمی خود را در ذهن مخاطب ماندگار کرد گرچه حضور دوباره او در تلویزیون و بازی در مجموعه "آخرین دعوت" حسین سهیلی زاده چندان چنگی به دل نزد.





گرچه پیش از اینکه با سریال "سایه  آفتاب" به محبوبیت برسد در سریال "همسفر" به کارگردانی قاسم جعفری در یک قسمت به ایفای نقش پرداخته است.
این بازیگر جوان متولد 26 آبان 1352 مشهد است او تا اوایل جوانی در نیشابور زندگی کرده و دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است.



او برای نخستین بار با فیلم "آخر بازی" به سینمای ایران معرفی شد و برای آن کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد او بعدها در قالب نقش های مکمل بازی های به یادماندنی برای سینمای ایران خلق کرد.





بهداد که تلاش بسیاری برای رسیدن به این جایگاه کرده است پس از آن در فیلم هایی چون "چای تلخ"، "بوتیک"، "خواهر خوانده"، "این زن حرف نمی‌زند"، "هفت دقیقه تا پاییز"، "پرتقال خونی"، "سعادت آباد"، "جرم"، "انتهای خیابان هشتم"، "نارنجی پوش"، "بیتابی بیتا"، به ایفای نقش پرداخته و با کارگردانی مطرح چون ناصر تقوایی،‌ مسعود کیمیایی،‌ داریوش مهرجویی،‌ علیرضا امینی، احمد امینی،  وحید موسائیان همکاری داشته است.
حامد در فیلم سینمایی "روز سوم" به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال 1385 در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می شود ظاهر شد و برای دومین بار پس از آخر بازی کاندید سیمرغ بلورین از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.
بازی او در روز سوم بسیار چشمگیر بود ونظر همه منتقدان و سینماگران را به خود جلب کرد.
بهداد تاکون در 37 فیلم سینمایی و 5 مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته و در هر کدام به نوعی خود را محک زده است.
او تاکنون 2 بار با مسعود کیمیایی برای فیلم سینمایی محاکمه در خیابان در سال 87 و جرم در سال بعد آن همکاری داشته همچنین سال گذشته برای اولین بار همکاری با داریوش مهرجویی در فیلم "نارنجی پوش" را تجربه کرد که این تجربه چنان برای هر  دو خوشایند بود که امسال نیز برای بار دوم با مهرجویی در فیلم سینمایی چه خوبه که برگشتی همکاری می کند.
بهداد در مجموع در سه اثر با قاسم جعفری همکاری داشته و با رسول صدرعاملی نیز در دو فیلم سینمایی زندگی با "چشمان بسته" و "هر شب تنهایی" را کار کرده است. او در این سال ها بارها نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد که در نهایت در سال 1389 برای بازی در فیلم سینمایی "جرم" در نقش ناصر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.
موفقیت های بهداد فقط به جشنواره فیلم فجر محدود نشد بازی او در فیلم "کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد" به کارگردانی بهمن قبادی موجب راه یابی او به جشنواره فیلم کن شد بهداد فقط به بازیگری بسنده نکرد و علاقه او به خوانندگی باعث شد تا او آهنگ چند فیلم سینمایی و تیتراژ چند سریال تلویزیونی را بخواند.
وی به عنوان خواننده مهمان با  گروه  موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری همکاری می کند و در چند کنسرت این گروه حضور داشته است.
بهداد امسال با بازی در فیلم سینمایی "چه خوبه که برگشتی" به کارگردانی داریوش مهرجویی به سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمده تا شاید بار دیگر بتواند سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کند./ي2
گزارش از مهدیس مستعد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.