دبیرکل جنبش اسلام‌گرای همبستگی ملی کویت:

آمریکا در قبال تحولات منطقه گیج و سردرگم است

دبیرکل جنبش اسلام‌گرای همبستگی ملی کویت با اشاره به اینکه آمریکا در قبال تحولات منطقه گیج و سردرگم شده است تصریح کرد: تناقض‌گویی مقامات کاخ سفید این مسئله را به‌خوبی بازگو می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، "زهیر عبدالهادی محمید" دبیرکل جنبش اسلام‌گرای همبستگی ملی کویت با تشریح اهداف آتی آمریکا در منطقه پرداخت و اظهار داشت: در این دوران گیجی و آشفتگی تنها هدف و آرزوی کاخ سفید سوار شدن بر موج این تحولات است تا بتواند به مهم‌ترین منافع خود در خاورمیانه چنگ بزند.

وی حمایت از رژیم اشغال‌گر قدس، در دست گرفتن سکان انتقال و فروش نفت و حمایت از متحدانش در منطقه را از مهم‌ترین منافع از دست رفته آمریکا در خاورمیانه برشمرد و گفت: آمریکا چنانچه یکی از این سه ضلع مثلث قدرت خود در خاورمیانه را از دست دهد تمام خاورمیانه را از دست خواهد داد.

دبیرکل جنبش اسلام‌گرای همبستگی ملی کویت همچنین به مسائل پیش روی کشورهای انقلابی پرداخت و گفت: این کشورها به‌واسطه در اختیار داشتن جمعیت‌ مختلفی از فرق و اقوام گوناگون از اختلافات دینی و اقتصادی و اجتماعی بسیاری برخوردارند. و غرب در صدد است تا با دامن زدن به این اختلافات، ملت‌ها را به خود مشغول کرده مسیر انقلاب‌ها را تغییر دهد.

محمید با تأکید بر اینکه دست کم گرفتن آمریکا به هیچ وجه جایز نیست، اظهار داشت: آمریکا قدرتی است که برای کسب منافع خود به هر شرارت و خباثتی دست خواهد زد و برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای انقلابی در حال بازسازی حکومت و تثبیت موقعیت هستند، تأکید کرد: بی‌نظمی در اداره کشورها بعد از وقوع انقلاب‌ها امری عادی است و آمریکا در صدد است تا از بی‌نظمی حاکم بر کشورها سوءاستفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

دبیرکل جنبش اسلامی همبستگی ملی کویت با اشاره به اینکه آمریکا حکام تازه‌وارد به عرصه انتخابات را هدف قرار داده است اظهار داشت: این استعمارگر مکار امیدوار است بتواند از شرایط پیش‌آمده به‌نفع خویش بهره‌برداری کند اما این اتفاق هرگز روی نخواهد داد؛ چرا که تاریخ هیچ‌گاه به عقب باز نخواهد گشت.

محمید از قرن حاضر به‌عنوان عصر شکوفایی ملت‌ها یاد کرد و اظهار داشت: خیزش کشورهای عربی که به‌همت اقشار مختلف مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان شکل گرفته است بیانگر آن است که بیداری شکل‌گرفته صرفاً اسلامی نیست بلکه قیامی برای بازیابی عزت و کرامت و استقلال از دست‌رفته ملت‌هاست.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار