احتمال استعفای اخضر ابراهیمی از مأموریت در سوریه

خبرگزاری ترکیه اعلام کرد اخضر ابراهیمی احتمالاً به علت اولویت‌دار شدن بحران کشور آفریقایی «مالی» در شورای امنیت، مأموریت خود در سوریه را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که مأموریت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در سوریه تا 20 روز دیگر بنا بر اساسنامه معمول در سازمان ملل متحد به پایان خواهد رسید.

بر اساس قوانین این سازمان مأموریت‌های دیپلماتیک اشخاص و موسسات تنها 6 ماه است که البته این زمان قابل تمدید است.

یک منبع دیپلماتیک از سازمان ملل متحد در همین راستا تاکید کرد که ابراهیمی ترجیح می‌دهد این زمان تمدید شود و وی در این سمت باقی بماند تا بتواند مأموریت خود در ایجاد راه حلی برای پایان دادن به بحران مستمر در سوریه را تکمیل کند، البته وی تصمیم نهایی را تا زمان سفرش به نیویورک به تعویق انداخته است. وی قرار است 29 ماه جاری برای ارائه گزارش خود در مورد سوریه به نیویورک سفر کند.

این دیپلمات سازمان ملل البته ادامه داد که در صورتی که ابراهیمی ببیند موضوع حمله به مالی در صدر اولویت های شورای امنیت قرار دارد، احتمالا مأموریت خود را ادامه نخواهد داد.

وی ادامه داد: ادامه مأموریت ابراهیمی و یا عدم تمدید آن از دایره عدم توافق روسیه و آمریکا خارج شده و وارد ضرورت واکنش شورای امنیت در مورد تحولات میدانی سوریه شده است، در غیر این صورت احتمال دارد که سرنوشت مأموریت ابراهیمی نیز به سرنوشت کوفی عنان دچار شود، چرا که وی نیز به علت کم بودن حمایت‌های بین‌المللی از تلاش هایش در سوریه از سمت خود استعفا داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.