اراک/

43 هزار تن غلات از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد

رئیس سازمان تعاون روستایی استان مرکزی از خرید بیش از 43 هزار و 810 تن انواع غلات از کشاورزان استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

رحیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اعلام این خبرگفت: این محصولات شامل گندم، جو، ذرت، سبوس و سایر غلات است که به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی اعتبار هزینه شده به منظور خرید تمامی محصولات را 208 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای خرید گندم 126 میلیارد و 100 میلیون ریال و برای خرید سایر غلات 9 میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح کاهش واسطه‌های کشاورزی در خرید و عرضه محصولات لبنی زراعی و باغی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح امسال برای نخستین بار و با هدف حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان به مرحله اجرا در آمد.

رحیمی افزود: با توجه به اینکه هر ساله به دلیل فعالیت واسطه‌ها، دلالان سود بیشتری از کشاورزی به دست می‌آورند، با اجرای طرح کاهش واسطه‌های کشاورزی در خرید و عرضه محصولات لبنی زراعی و باغی محصولات کشاورزی به صورت هدفمند در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت که با این اقدام دست واسطه‌ها قطع شد.

وی پیش‌بینی کرد: با اجرای این طرح در سال زراعی امسال حدود 90 هزار تن به ارزش 600 هزار میلیون ریال از محصولات زراعی باغی و لبنی به صورت توافقی و تضمینی از بهره‌برداران و تولید کنندگان کشاورزی خریداری شود./س

برچسب ها: غلات ، کشاورزی ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.