انتقاد سازمان ملل از شکنجه و سوءاستفاده از زندانی های افغان توسط نیروهای آمریکایی

بر اساس گزارش جدیدی که از سوی سازمان ملل متحد منتشر شده ، زندانیانی که اخیرا مسولیت کنترل آنان از جانب نیروهای تحت رهبری امریکا به نیروهای افغان سپرده شده ، مورد شکنجه و سوءاستفاده قرار می‎گیرند.

 
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، بر اساس گزارش ۱۳۹ صفحه‎ای که روز یکشنبه منتشر شد، بیش از نیمی از زندانیانی که در مقطع زمانی اکتبر ۲۰۱۱ تا اکتبر ۲۰۱۲ مورد مصاحبه قرار گرفته‎اند، اعلام کردند که مورد شکنجه و سوء‎استفاده قرار گرفته‎اند.
 بر اساس این گزارش، تلاش‎های دولت افغانستان در جلوگیری از شکنجه زندانیان کارساز نبوده و به کاهش موارد شکنجه زندانیان منجر نشده است.
 دولت افغانستان نیز در پاسخ به اتهامات مطرح شده در مورد شکنجه زندانیان، اعلام کرده است که نتیجه تحقیقات کمیته داخلی نظارت بر این موضوع نشان می‎دهد که اتهامات مربوط به شکنجه زندانیان نادرست و غیرقابل تایید است.
 این درحالی است که سخنگوی دولت افغانستان از انجام تحقیقاتی در مورد این موضوع خبر داده است.
 ایمل فیضی در همین خصوص گفت: شاید موارد مشخصی از سوء‎‏استفاده وجود داشته باشد و ما به همین خاطر تحقیقاتی را در رابطه با موارد نام برده شده در گزارش سازمان ملل متحد، آغاز کرده‎ایم.
 افغانستان در اوایل سال جاری بیش از ۲۰۰ زندانی افغان را که پیشتر از جانب نیروهای امریکایی در زندان پایگاه هوایی بگرام در افغانستان نگهداری می‎شدند، آزاد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار