هنیه از آوارگان فلسطینی خواست به فلسطین بازگردند

اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب ملت فلسطین در مراسم استقبال از اسامه حمدان رییس اداره روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ازادی فلسطین را حق مشترک فلسطینی های داخل و خارج دانست و گفت که خون شهدا هرگز پایمال نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، هنیه تاکید کرد که سفر رهبران فلسطینی و عربی به نوار غزه به منزله تاکید و پایبندی بر حقوق مشروع و ثابت خود و در راس آن ها حق بازگشت به وطن است.
نخست وزیر فلسطین از همه رهبران گروههای  فلسطینی که در خارج زندگی می کنند خواست با هدف تجدید عهد و پیمان با اصول و ارمانهای فلسطین از طریق گذرگاه غزه به فلسطین سفر کنند.
وی افزود: استقبال ساکنان غزه از رهبران فلسطینی و عربی، کامل کننده پیروزی شکوهمندی است که خداوند سبحان برای ما مسجل نمود. همچنین این سفرها بیانگر وحدت ملت فلسطین در داخل و خارج از سرزمین های فلسطینی خواهد بود. این مسیر و سرنوشت مشترک ما و حق مشروعی است که برای بازپس گیری آن از دشمن غاصب صهیونیستی تلاش و مبارزه می کنیم.
نخست وزیر دولت مردمی فلسطین عنوان کرد: خواست خدا این بود که برادر اسامه حمدان در سالروز شهادت فرمانده "محمود مبحوح" به غزه سفر کند که ترور وی در خارج از سرزمین های فلسطین به دست گروهک صهیونیستی موساد صورت گرفت و عوامل و جیره خواران رژیم صهیونیستی زمینه رسیدن به این فرمانده بزرگ را که از پایه گذاران جهاد و مقاومت در خاک فلسطین بود، فراهم کردند.
اسماعیل هنیه تاکید کرد که این دلیلی است بر اینکه مقاومت و جنبش حماس در هر مکانی تلاش های خود را در راستای آزادسازی فلسطین ادامه می دهند، همانگونه که دشمن صهیونیستی نیز در هر مکانی این جنبش و رهبران آن را هدف قرار می دهد و این را هم باید دانست که خون شهدا هرگز بر باد نخواهد رفت.
اسامه حمدان که در لبنان زندگی می کند پیش از این به عنوان  نماینده حماس در این کشور انجام وظیفه می کرد. وی روز گذشته (یکشنبه) برای نخستین بار پس از تبعیدش به لبنان از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد.
برچسب ها: بین الملل ، هنیه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار