ميثم نيلي خطاب به عسگراولادي:

حتی "یزید ملعون" را نيز با منطق شما مي‌توان فریب‌خورده مشاوران یهودی‌اش دانست

با این منطق(منطق عسگراولادي) تمام جنایتکاران تاریخ را می‌توان به نوعی فریب‌خورده نزدیکان و یا مفتون هواها و هوس‌های پیش پا افتاده دنیوی تلقی کرد و حتی فرزند سعد ابی وقاص را فریب خورده عبیدالله بن زیاد و دلبسته ملک ری خواند و جنایت عظیم او را تخفیف داد؛ با این استدلال می‌توان حتی یزید ملعون را نیز فریب خورده مشاوران یهودی‌اش دانست و پشیمانی دروغین او را ملاک قضاوت تاریخ تلقی کرد...

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛‌ عسگراولادي در نامه خود خطاب به مديرمسئول رجا با اشاره به مشفقانه بودن نقد اين سايت خبري، از آويزه گوش قرار دادن نصحيت حضرت امام (ره) خبر داده و از تمجيد امثال مهاجراني ابراز برائت كرده است.

در ادامه جوابيه عسگراولادي و پاسخ مدير‌مسئول رجا به جوابيه عسگراولادي را مي‌خوانيد:

«نقد مشفقانه شما در مورد موضع‌گیری‌های اخیرم را خواندم، نصیحت امام(ره) هم که فرمودند اگر امریکا از کسی تعریف کرد مردم می‌‌فهمند که یک عیبی در کار است را هم آویزه گوش دارم. مطالب آقای مهاجرانی را هم در مورد برخی از گفته‌هایم خواندم. بنده نه از ستایش‌های امثال آدم‌های ره‌ گم کرده‌ای چون مهاجرانی مغرور می‌شوم و نه از نقدها و ایرادات شما عزیزان گله‌مندم.

 فکر می‌کنم دو روزه عمری که دارم فرصتی برای روشن‌گری و نصیحت و خیرخواهی از باب امر به معروف و نهی از منکر دارم که باید به آن عمل کنم و ان‌شاءالله موفق شوم.

 در همین‌جا هم فرصت را غنیمت می‌شمارم و چند کلمه با آقای مهاجرانی گم شده در راه صحبت می‌کنم به ایشان عرض می‌کنم شما در این مملکت الهی وزیر بودی، وکیل بودی و معاون رئیس جمهور بودی و با حقوق مکفی که داشتی با عزت و افتخار زندگی می‌کردی، این همه نعمت را گذاشتی و رفتی حقوق‌بگیر بی‌بی‌سی شده‌ای و یک جیره‌ی احتمالی هم از شاه عربستان می‌گیری. کلاه خودت را قاضی کن ببین چی بدست آورده‌ای و چی از دست داده‌ای! ولایت امام و رهبری را رها کردی و رفتی ولایت بی‌بی‌سی را پذیرفتی اگر به خدا و قیامت اعتقاد داری که این‌جانب خلاف آن‌را به شما نسبت نمی‌دهم یک پاسخی را روز حساب مهیا کن. می‌دانم در این دنیا جوابی نمی‌توانی داشته باشی لذا شما را به آن دنیا حواله می‌دهم.

 جناب آقای نیلی! فرمودید؛ نگذارید سوابق خوبتان با تمجید ضد انقلاب تخریب شود. بنده باید این نصیحت شما را به جان بخرم و از شما متشکر باشم اما شما هم باید قدری انصاف داشته باشید مواضع بنده را نسبت به آن‌چه ضد انقلاب می‌دانید خوب منعکس کنید تا مخاطبان شما داوری صحیحی داشته باشند به عنوان مثال پاسخ بنده به نامه 7 تن از اصلاح‌طلبان و نیز پاسخ‌هایی که به نقد دلسوزانه دوستان دادم منعکس کنید شاید داوری شما در گفتمانی که آغاز کردم تغییر پیدا کند.

بنده در مورد سران فتنه، بسترسازان فتنه، عاملان فتنه و کسانی که مفتون فتنه‌گران بودند حرف‌هایی زدم و استدلال‌هایی داشتم بدون این‌که بخواهم اهل فتنه را تطهیر و تبرئه کنم شما باید نگاه متفاوت را همان‌طور که هست نقد کنید نه صورت تحریف شده‌ای از آن را مورد هجمه قرار دهید. برای خودم و شما آرزوی عاقبت به‌خیری دارم. حبیب‌الله عسگراولادی»

ميثم نيلي نيز در نامه‏‌اي به عسگراولادي توضيحاتي را درباره محتواي نامه وي و مواضع اخير عسگراولادي بيان كرد.

در ادامه متن كامل نامه ميثم نيلي به حبيب‌الله عسگراولادي را مي‌خوانيد:

«استاد بزرگوار جناب آقاي حبيب‌الله عسگراولادي

سلام عليكم و رحمه الله

پاسخ خيرخواهانه و دوستانه جنابعالي به نقد مشفقانه رجانيوز دريافت شد.  اينكه از مقاله مذكور برداشتي صحیح داشته و آنرا به عنوان نقد مشفقانه برادران ديني جوان خود پذيرفته‌ايد جاي بسي خوشحالي و مباهات است با اين حال جوابيه حضرتعالي برخي نكات را نيز در دل خود نهفته داشت كه لازم است به آن پرداخته شود.

 آنچه دلسوزان انقلاب همچون ائمه جمعه برخي از شهرهاي مهم كشور، فعالان سياسي و برخي رسانه‌هاي انقلابي همچون رجا را بر آن داشته  تا زبان به انتقاد از مواضع جنابعالي در قبال سران فتنه باز كنند، بيش از هرچيز سوابق انقلابي و ارزشمند شما و تعلقتان به اردوگاه ياوران دیرین انقلاب اسلامي است، موضوعي كه اتفاقا مهمترين زمينه براي سوء استفاده ضدانقلاب از مواضع شما را نيز فراهم كرده است. و همان سابقه است که  ايجاب مي‌كند اين مواضع توسط خود شما تصحيح شود.

 اينكه سران فتنه را سران فتنه ندانيم و براي جبران ظلم بزرگ و جرائم سنگيني كه در حق ملت ایران و آبروي نظام اسلامي به عنوان ثمره خون هزاران شهيد رواداشته‌اند، تنها به يك ابراز برائت از اطرافيان موهوم شان بسنده كنيم، سخن درستی نیست.

با این منطق تمام جنایتکاران تاریخ را می‌توان به نوعی فریب خورده نزدیکان و یا مفتون هواها و هوس‌های پیش پا افتاده دنیوی تلقی کرد. و حتی فرزند سعد ابی وقاص را فریب خورده عبیدالله بن زیاد و دلبسته ملک ری خواند و جنایت عظیم او را تخفیف داد.

با این استدلال می‌توان حتی یزید ملعون را نیز فریب خورده مشاوران یهودی‌اش دانست و پشیمانی دروغین او را ملاک قضاوت تاریخ تلقی کرد. و از این دست هزاران نمونه فتنه  و فتنه‌گری ...

 استاد عزیز!

 ما بیم آن داریم که این گونه استدلال‌سازی از ناحیه امثال شما که از سابقون انقلاب هستید، آدرس غلطي را به ضدانقلاب و حاميان فتنه ارسال كند و آن اینکه می‌توان علیه نظام و انقلاب و مردم هر غلطی را انجام داد و بعد از مدتی امیدوار به فراموش شدن و یا بدون کوچکترین توبه و اصلاح مواضع امید به شفاعت و پادرمیانی عناصر سیاسی واسط داشت.

آنچه از آدرس غلط جنابعالي مورد سوء استفاده جريان حامي فتنه قرار گرفته، آن است كه اساسا سران فتنه نقشي در فنته‌انگيزي عليه ملت ايران نداشته‌اند و تنها فريب اطرافياني مزور را خورده‌اند. و آنگاه گفته‌ايد كه عذرخواهي و ابراز برائت از اين اطرافيان موهوم وظيفه سران فتنه است. آیا تصور نمی کنید مواضع اخیر شما و شفاعت گری برای ایشان باعث تقلیل گناه و زمینه ساز گستاخی دوباره فتنه گران و حامیان و ساکتان در شرایط حساس آینده کشور گردد؟

 مَّن يَشْفَعْ شَفَاعَةً حَسَنَةً يَكُن لَّهُ نَصِيبٌ مِّنْهَا ۖ وَمَن يَشْفَعْ شَفَاعَةً سَيِّئَةً يَكُن لَّهُ كِفْلٌ مِّنْهَا ۗ وَكَانَ اللَّـهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ مُّقِيتًا (سورة النساء﴿٨٥﴾) (هر كس شفاعت پسنديده كند براى وى از آن نصيبى خواهد بود و هر كس شفاعت ناپسنديده‏اى كند براى او از آن [نيز] سهمى خواهد بود و خدا همواره به هر چيزى تواناست)

 در آیات قرآن شریف نمونه ای از رفتار درست مومنین با کسانی که با رسول اعظم مخالفتی نمودند، بیان شده است که آن مخالفان توسط اهل ایمان چنان تحریم و بایکوت می شوند که زمین با همه بزرگی و وسعت آن برایشان تنگ می شود و حتی در درون خود نیز برای خود جایی نمی یابند.

 وَعَلَى الثَّلَاثَةِ الَّذِينَ خُلِّفُوا حَتَّىٰ إِذَا ضَاقَتْ عَلَيْهِمُ الْأَرْ‌ضُ بِمَا رَ‌حُبَتْ وَضَاقَتْ عَلَيْهِمْ أَنفُسُهُمْ وَظَنُّوا أَن لَّا مَلْجَأَ مِنَ اللَّـهِ إِلَّا إِلَيْهِ ثُمَّ تَابَ عَلَيْهِمْ لِيَتُوبُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّ‌حِيمُ  (سوره توبه آیه﴿١١٨﴾) (و [نيز] بر آن سه تن كه بر جاى مانده بودند [و قبول توبه آنان به تعويق افتاد] تا آنجا كه زمين با همه فراخى‏اش بر آنان تنگ گرديد و از خود به تنگ آمدند و دانستند كه پناهى از خدا جز به سوى او نيست پس [خدا] به آنان [توفيق] توبه داد تا توبه كنند بى ترديد خدا همان توبه‏پذير مهربان است)

  و این جرم تنها مربوط به تخلف کنندگان از امر ولی امر است نه منافقان و مشرکینی که دورویی و شرک و حقد و کینه ایشان نسبت به اسلام و انقلاب  و رهبری ازسراسر بیانیه ها و مواضع و جهت گیری های رسانه ای شان به مشام می رسد.

آیا شما در نفاق  فتنه گران و منافقان رسوا شده در سال 88 تردیدی دارید؟

 فَمَا لَكُمْ فِي الْمُنَافِقِينَ فِئَتَيْنِ وَاللَّـهُ أَرْ‌كَسَهُم بِمَا كَسَبُوا ۚ أَتُرِ‌يدُونَ أَن تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللَّـهُ ۖ وَمَن يُضْلِلِ اللَّـهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِيلًا (سورة النساء﴿٨٨﴾) (شما را چه شده است كه در باره منافقان دو دسته شده‏ايد با اينكه خدا آنان را به [سزاى] آنچه انجام داده‏اند سرنگون كرده است آيا مى‏خواهيد كسى را كه خدا در گمراهى‏اش وانهاده است به راه آوريد و حال آنكه هر كه را خدا در گمراهى‏اش وانهد هرگز راهى براى [هدايت] او نخواهى يافت)

 جناب استاد عسگراولادی!

ما از بزرگاني چون شما آموخته‌ايم، اداي تكليف و وظيفه شرعي جز با "هم‌آهنگي" با ولي فقيه محقق نخواهد شد ولی آنچه اين روزها در مواضع شما مشاهده مي‌شود از يك "ناهم‌آهنگي" حكايت دارد. ناهم‌آهنگي كه نه تنها مايه خوشحالي اصحاب فتنه و كف زدن‌ها و تشويق‌هاي آنها شده ، بلكه زمينه را براي تطهير و تبرئه ساكتين فتنه هم فراهم كرده است.

اینکه اینها روزی روزگاری از دوستان شما و یاران انقلاب بوده اند، نمی تواند حجتی برای خوشبینی ما و عدم مبارزه و تقابل جدی با ایشان گردد. چه رفتار و گفتار و مواضع ایشان در سال 88 علت تامه تمام فحاشی‌ها ، جسارت‌ها، قانون‌شکنی‌ها،ناامنی‌ها و باعث شادی و هلهله گرگ‌های درنده صهیونیست و رسانه‌های استکباری گردید.

 اگر تمام رسانه‌های انگلیسی و صهیونیستی و تمام اپوزوسیون خارج و داخل کشور و تمامی منافقین از جنس قدیم و جدید آن با تمام امکانات و عِده و عُده‌شان برای القای دروغ بزرگ "تقلب" و اتهام بزرگ به نظام اسلامی بسیج می‌شدند ولی آن دو کاندیدای شکست خورده و بد امتحان پس داده ، به صراحت آن اتهام و دروغ بزرگ را تکذیب می‌کردند، هیچ یک از فجایع سال 88 رخ نمی‌داد.

البته از نظر ما "فتنه گر" نه تنها آن دو بازنده دنیا و آخرت، بلکه کسانی نیزهستند که به صراحت و به صورت رسانه‌ای در روز انتخابات  اعلام کردند که اگر موسوی رای نیاورد حتما تقلب شده و مردم باید به خیابان‌ها بریزند.  

شما بفرمایید ، آیا این انصاف است که پس از آن همه جنایت فتنه‌گران و مواضع و اتمام حجت صریح امام و امت در مقابله با فتنه، پیام هايی مثبت آنهم از سوی یکی ازپیشکسوتان انقلاب دریافت کنند؟!

نگاهي به مواضع و رفتار شما در ايام فتنه نشان مي‌دهد كه حضرتعالي جزء آن دسته از سياستمداران نبوده‌ايد كه نان انقلاب خورده و در زماني كه بايد به ياري انقلاب بشتابند، عافيت‌طلبانه به گوشه‌اي خزيده و تنها نظاره‌گر حملات ناجوانمردانه به ولایت و بن‌مايه‌ي انقلاب باشند. اما به نظر مي‌رسد با مواضع اين روزهاي جنابعالي زمينه براي تطهير ساكتين فتنه نيز فراهم شده است، تا با استناد به اين استدلال، سكوت مرگبار و غيرقابل توجيه خود را توجيه كنند. هر چند كه شما در نامه خود بيان كرده باشيد كه قصد تطهير فتنه‌گران و اصحاب و حاميان آنرا نداشته‌ايد.

درباره عدم انتشار نامه جنابعالي به 7 نفر از اصلاح طلبان در سايت خبري رجانيوز نيز خدمتتان عرض می کنم که تعمدي در كار نبوده و عدم انتشار آن يك سهو رسانه ای بوده است .و این کار انجام خواهد شد.

در انتها باید عرض کنم که درج نامه جنابعالی و پاسخ این حقیر، که روزگاری از نصایح و درس‌های تفسیر شما بهره می‌گرفته‌ام تنها از روی علاقه قلبی و قبلی به شما و کسانی است که آنها را چه پیر و چه جوان سرباز امام خامنه‌ای (روحی فداه) می‌دانیم. و از باب تواصی به حق و تواصی به صبر در میان اهل ایمان شما را دعوت به اصلاح موضع گذشته و نمایش غلظت دربرابر کفار و منافقین می‌نماییم.»
برچسب ها: عسگر اولادی ، نقد ، فتنه ، برائت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار