سرطانی های ورزش + عکس

ورزشکاران افرادی در جامعه هستند که باید سرمشق دیگران باشند تا نشان دهند که سرطان حریفی مغلوب شدنی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: ورزشکاران مشهود و سرشناس در دنیای ورزش بودند که با سپری کردن دوران حرفه ای در ورزش با حریف سرسختی مانند سرطان دست و پنجه نرم کردند، یک سری از آنها موفق به عبور از این حریف خطرناک شدند ولی بعضی از این ورزشکاران حرفه ای مغلوب سرطان شدند و بالاخره پس از مدتی جان باختند ولی چیزی که در این موضوع بیشتر مورد بحث است جنگ ورزشکاران با بیماری مهلک سرطان است.

بزرگترین ورزشکار در مقابل سرطان لانس آرمسترانگ دوچرخه سوار آمریکایی بود که به بهترین وجه مقابل سرطان ایستاد. وی سرطان پروستات داشت. وي به آدمی تبدیل شد که با سرطان مبارزه کرد. آرمسترانگ در مسابقه دست بند زرد رنگی می بست که روی این دست بند نوشته شده بود.(قوی زندگی کنید) و پس از تولید انبوه این دست بند، عواید به دست آمده به بیماران سرطانی اختصاص پیدا کرد.



تیتو ویلانووا سر مربی تیم فوتبال بارسلونا سال قبل تحت عمل جراحی قرار گرفت. ویلانووا توموری در غده بزاقی دارد که کماکان در آمریکا بستری است و با این بیماری مهلک در جدال است.



اریک آبیدال یک بارسلونایی دیگر با بیماری سرطان می جنگد. آبیدال در جشن قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمان سال 2010 به روی سکو رفت و کاپ قهرمانی را بالای سربرد.



از فوتبالی ها ایران نیز مهدی شعبانی که سابقه بازی در تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز دانست که توسط ابراهیم زاده به تیم ملی ایران دعوت شد. هم اکنون سر مربی تیم فوتبال رعد پویان تهران است و در زمان بیماری خود همیشه اعلام می داشت که سرطان را دربیل زده است.

ورزشکارانی نیز نتوانستند بیماری سرطان را مغلوب کنند و پس از طاقت و رنج زیاد و بالاخره فوت کردند که مشهورترین فرد سربابی رابسون است که سال 1991 مبتلا به سرطان تومور مغزی شد. وی 18 سال با سرطان جنگید ولی بالاخره در سال 2009 و سن 76 سالگی در کنار خانواده اش جان سپرد.

آلکس آلوز ستاره برزیلی و تیم هرتابرلین المان که چند سالی همبازی علی دایی بود. در سن 37 سالگی و سال 2012 میلادی به علت سرطان خون درگذشت.



از فوتبالیست های ایرانی و قدیمی مان می توان به حمید شیرزادگان اشاره کرد که بازیکن پرسپولیس و شاهین بود وی در پیری دچار سرطان ریه شده و پس از مدت ها درگذشت.



صفر ایرانپاک دیگر پیشکسوت پرسپولیس که به سرطان روده مبتلا شده بود.



ناصر حجازی دروازه بان افسانه ای تیم ملی ایران و آبی پوشان تهران که به سرطان مبتلا شده بودند بالاخره پس از مبارزه چندین ساله سال گذشته جان باخت.




بابک معصومی دیگر ورزشکاری بود که به سرطان دچار شد. وی در تیم های فوتسال پاس و فتح بازی می کرد و در سال 88 وی در 19 مرداد سال 1390 به دلیل سکته مغزی جان به جان تسلیم کرد./آق


برچسب ها: سرطان ، ورزش ، حریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ساسان صبح حیدری
۲۲:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام عرض ادب . من یک کاراته کار مبتلا به سرطان هستم ولی با این حال مریض باز هم به ورزش کاراته ادامه میدم تا بتوانم با ورزش به مبارزه با سرطان غلبه کنم .
Germany
هوادار
۰۰:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
عزيزان جناب مهدي شعباني به شكر خدا و زحمات خودش از اين ييماري جون سالم بدر بردن الانم مربي تيم فوتيال هستن.شاد باشيد
Iran (Islamic Republic of)
رئالی
۰۰:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا ناراحت و شوکه شدم.به عنوان یه رئالی تسلیت میگم
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
خدا رحمتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
حداقل ی دو نفر اسم میبردی که درمان شدن ....افسردگی گرفتیم بابا
آخرین اخبار