سه ماه است خانه نشينم....

ايرج مظفري: حرفهايم مطابق ولاسکو ولي با بازخوردهاي متفاوت است!

طبق برنامه اي که سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان تدارک ديده است، قرار بود تمرينات اين تيم براي مسابقات جهاني از نيمه دوم ماه جاري آغاز شود، که متأسفانه اين امر تاکنون اتفاق نيافتاده است.

ايرج مظفري، سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه ريزي انجام شده قرار بود تمرينات ما از روز جمعه 29 دي ماه امسال آغاز شود اما هنوز مسئولان فدراسيون و محمدرضا داورزني جواب قطعي خود را در خصوص همکاري با من نداده است.

وي تصريح کرد: اواخر دي ماه به دليل پايان امتحانات دانش آموزان فرصت مناسبي بود براي آغاز تمرينات آماده سازي که متأسفانه اين وقت از دست رفت، حال بايد منتظر قدمهاي داورزني به عنوان رئيس فدراسيون باشيم.

وي در خصوص علت آغاز زودهنگام تمرينات آماده سازي تيم ملي نوجوانان اظهار داشت: مسابقات قهرماني نوجوانان جهان قرار است تيرماه سال آينده در مکزيک برگزار شود با اين وجود ما فقط پنج ماه براي رسيدن به اوج آمادگي به منظور حضور موفق در اين پيکارها فرصت داريم و بايد از تک تک روزهاي اين مدت نهايت بهره برداري را داشته باشيم.

وي يادآور شد: طي صحبت هاي اوليه که با داورزني داشتم وي تمامي شرايط را به طور شفاهي قبول کرد، من در اين جلسه روي بحث مالي و عقد قرارداد تأکيد کردم.

وي تصريح کرد: اصرار من براين است که تا سال 2014 ميلادي هدايت تيم ملي نوجوانان را در دست داشته باشم، چون مسابقات جهاني اواخر تيرماه سال آينده پايان مي يابد و من به طور عملي ليگ برتر سال 1393 را هم از دست مي دهم چون به دليل مشغله کاري در تيم ملي نمي توانم روي پيشنهادهاي باشگاهي تمرکز داشته باشم.

سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان در ادامه يادآور شد: از ميان بازيکنان عضو تيم ملي نوجوانان بسياري از آنها درگير ليگ برتر هستند در برخي موارد شاهديم که به عنوان بازيکن فيکس در ترکيب تيم ها حضور دارند. ما در صورت تشکيل اردوهاي تدارکاتي تيم ملي ابتدا برنامه هاي آماده سازي را با حضور بازيکناني که در ليگ فعال نيستند آغاز خواهيم کرد.

** نگراني من تيم ملي نوجوانان(ب) است

مظفري در ادامه گفت: درحال حاضر عمده نگراني من وضعيت تيم ملي نوجوانان (ب) که بايد در مسابقات قهرماني آسيا در سال 2014 شرکت کند، چون بازيکناني که در تيم ملي (الف) عضو هستند از نظر آمادگي و شراط تمريني در وضعيت مطلوبي بوده و به نوعي با مراحل حرفه اي شدن آشنا هستند و تا حدودي وضعيت کاري آنها مطلوب و رضايت بخش است.

وي تصريح کرد: ما بايد از هم اکنون براي سال 2014 و تکرار قهرماني نوجوانان واليباليست ايراني برنامه ريزي خود را آغاز و به مرحله اجرا در آوريم.

وي در خصوص ارسال دعوت نامه از سوي کشورهاي چين و ايتاليا اظهار داشت: خوشبختانه کشورهاي مختلف که در واليبال جهان جزو مدعيان محسوب مي شوند عملکرد نوجوانان ايراني را در حدي ديده اند که با ارسال دعوت نامه به فدراسيون مي خواهند با آنها بازي تدارکاتي برگزار کنند اين به معناي آن است که تمامي برنامه هاي ما در مورد سنين بايد موثر بوده و عملکرد انها مورد تأييد همگان است.

سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان کشورمان افزود: تاريخي که مسئولان فدراسيون واليبال کشور چين به ما پيشنهاد داده اند و بعد از مسابقات جهاني مکزيک است اما مسابقات ايتاليا مي تواند نقش قابل توجهي در آمادگي ملي پوشان باشد.

اين رقابت هاي بين المللي هر 2 سال يک بار در کشور ايتاليا برگزار مي شود، به نظر من زمان برگزاري اين پيکارها در بهترين زمان ممکن است.

مظفري تصريح کرد: طبق دعوت نامه ارسالي ايتاليايي ها مسابقات از نهم لغايت 13 فروردين ماه برگزار مي شود، در طول اين مدت ملي پوشان نوجوان در تعطيلات نوروز به سر برده و مي توانند بدون داشتن مشکل تحصيلي و امتحاناتي در اين رقابت ها مي تواند در ارتقا سطح تجربه و عملکرد بازيکنان نوجوان نقش قابل توجهي داشته باشد.

** قهرماني در جهان، نگاه جهاني مي طلبد

وي خاطرنشان کرد: برنامه ريزي آماده سازي تيم ملي نوجوانان را به گونه اي تنظيم کرده ام که شرايط براي رسيدن به عنوان قهرماني جهان در مکزيک فراهم شود اما مسئولان بدانند تيمي که مي خواهد قهرمان جهان شود احتياج به بازي تدارکاتي و دوستانه مقابل حريفان و تيم هاي خوب دنيا دارد.

وي تصريح کرد: حرف ها و اظهارنظرهاي من مطابق نظرات ولاسکو سرمربي تيم ملي بزرگسالان است ولي متأسفانه بازخوردها در مقابل افراد متفاوت است شايد اگر در کنار نام من هم يک کلمه مستر يا سينيور بود به عنوان يک اسطوره ياد مي شدم، چون الآن با پيش وند آقا حرفهايم تأثير چنداني براي مسئولان وزارتخانه و کميته ملي المپيک ندارد تنها استدلال من براي گفته هايم اين است که حدود سه ماه است در خانه به سر برده و در هيچ
ميدان واليبالي حضور نيافته ام.

مظفري گفت: هدفم از بيان اين موضوع که بازيکنان بايد در عرصه هاي بين المللي مختلف حضور پيدا کنند اين است که ترس و استرس آنها از رويارويي با حريفان قدرتمند بريزد تا بتوانند مقابل مدعيان حاضر در مسابقات قهرماني جهان که در مکزيک برگزار مي شود نتايج قابل قبولي را کسب کنند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار