مراسم تحليف پذيرفته شدگان كانون وكلاي دادگستری فارس برگزار شد

مراسم تحليف پذيرفته شدگان كانون وكلاي دادگستري استان فارس با حضور رئيس كانون وكلا و رئيس كل دادگستري اين استان برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مراسم تحلیف پذیرفته شدگان اختبار در استان فارس برگزار شد.

در این مراسم، رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، اعضاء کمیسیون اختبار و کارآموزی، جمعی از پیشکسوتان و فرهیختگان حرفه وکالت، ریاست کل دادگستری استان فارس و دادستان شیراز حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود مقدّس جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید و در بخش اول برنامه، بهنام اکبری ریاست کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد به ايراد سخنراني پرداخت.

وی در ابتدا از اهمیت تحلیف و سوگند یاد کرد و افزود: تنها در مناصب و مشاغلی که با جان، مال، ناموس و آبروی افراد در ارتباط هستند، سوگند الزامی است که این امر نشان از اهمیت و حساسیت این مشاغل در اجتماع دارد.



اکبری با بیان این مطلب که در کلیه نظام‌های حقوقی ، حرفه وکالت را به دلیل حساسیت و امانت داری و مسئولیت سنگین وکلا، از پر اهمیت ترینِ مشاغل می‌دانند بر کوشش و اهتمام وکلا در حفظ جایگاه بلند این حرفه تأکید كرد.

براساس اين گزارش به نقل از كانون وكلاي دادگستري؛ در ادامه رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس بر وظیفه رسانه ملی در نشان دادن نقش وکیل مدافع تأکید كرده و خاستار شد: مسئولین رسانه ملی، به این مهم توجه کافی و وافی را داشته باشند.

وی تأسیس مفاهیم دادرسی عادلانه و منصفانه را در سیستم‌های جدید حقوقی بدون وجود وکیل غیر قابل تحقق دانست و افزود: تنها فردی آگاه به حقوق افراد و جامعه که همانا وکیل دادگستری است؛ می‌تواند این امر را به نحو شایسته محقق نمایند.

اکبری خطاب به پذیرفته شدگان آزمون اختبار اظهار داشت: با اتمام دوره کارآموزی و اخذ پروانه پایه یک وکالت بر اهمیت و مسئولیت کاری و اخلاق حرفه‌ای آنها افزوده شده و بایستی در جهت احقاق حقوق مردم و برقراری عدل و انصاف گام‌های مستحکم تری برداند .

وی در این راستا آگاهی و علم، به روز بودن، امانت‌داری ، شفاف سازی برای موکل، احاطه بر موضوع دعوی، احترام به محکمه و همکاران و اصحاب دعوی، ایجاد زمینه صلح و سازش خصوصاً در دعاوی خانوادگی و ارجاع امور به داوری و حکمیت را بسیار مؤثر و وافی به مقصود دانست.





در پایان رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد پیرامون چالش‌های اخیر کانون‌های وکلا و وکلای دادگستری، تصريح كرد: استقلال وکلا نقطه عطف کانون‌های وکلای دادگستری است که بایستی در حراست و حفاظت از آن نهایت سعی و تلاش به عمل آید.

در بخش بعدی مراسم خدائیان رئيس دادگستری کل استان فارس با حضور در جایگاه ضمن تبریک به مناسبت ایام مبارک ربیع ، ورود پذیرفته شدگان آزمون اختبار را به عرصه  وکالت تبریک و تهنیت گفت.

خدائیان امانت را مهمترین خصیصه افراد، علی‌الخصوص قضات و وکلای دادگستری قلمداد کرد و افزود: قرآن کریم و پیامبران بزرگ نیز بر این امر تأکید فراوان نموده‌اند.

وي امانت‌داری را در همبستگی، اعتماد و همدلی جامعه بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: تمامی وکلا و قضات بایستی از این ویژگی برخوردار باشند چرا که اسرار، جان ، مال و آبروی افراد به این امر گره خورده است.

 رئیس کل دادگستری استان فارس مقام وکالت را یک مسئولیت سنگین اجتماعی خواند و بر حراست و نگهداری آن توسط وکلا تأکید كرد.

وي ادامه داد: رازداری ، امانت‌داری ، احقاق حق و اجرای عدالت از مهمترین خصیصه‌های وکیل است.

گفتني است؛ در بخش پایانی برنامه از وکلای سرپرست نفرات برتر آزمون اختبار و رتبه‌های برتر تجلیل به عمل آمد و پذیرفته شدگان پروانه‌های وکالت خود را از هیات مدیره دریافت كردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کانون ، وکلا ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار