سازمان عربی حقوق بشر به حکم شاعر قطری انتقاد كرد

سازمان عربی حقوق بشر درباره حکم قضایی سنگین علیه شاعر قطری منتقد امیر قطر ابراز نگرانی کرده و آن را مغایر با قوانین و معیارهای بین‌المللی دانست.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، شبکه عربی حقوق بشر ابراز نگرانی خود را از حکم قضایی علیه "محمد راشد العجمی" شاعر قطری زندانی ملقب به محمد الذیب ابراز داشته که به اتهام تلاش برای سرنگونی نظام و اهانت به امیر قطر به حبس ابد محکوم شده است.

این شبکه افزود: حکم قضایی و مجازات سنگین به خاطر یک قصیده در انتقاد از امیر و ولیعهد قطر نقض معیارهای محاکمه عادلانه و خدشه به آزادی بیان به شمار می‌رود.

محمد العجمی در 16 نوامبر سال 2011 میلادی به اتهام تلاش برای سرنگونی نظام حاکم و توهین به امیر قطر در دوحه بازداشت شد.

براساس اين خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ دادستانی کل قطر در اتهامات وارده به این شاعر به قصیده‌ای استناد کرده که دو سال پیش توسط وي سروده شده  و در آن سیاست‌های شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر، مورد انتقاد قرار گرفته شده است.

اما مخالفان دلیل اصلی بازداشت وی را سرودن یک قصیده سیاسی با عنوان "قصیدة الیاسمین" درباره حکومت‌های استبدادی و انقلاب‌های عربی می‌دانند.

العجمی در این شعر با اعلام حمایت از قیام مردم تونس علیه زین العابدین بن علی ابراز امیدواری کرد که این تغییرات به کشورهای دیگر از جمله کشورهای خلیج فارس و قطر نیز منتقل شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سازمان ، غربی ، حقوق ، بشر ، انتقاد ، حبس ، ابد ، شاعر ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار