کريم منصوري:

خسوس بهترين گزينه سرمربيگري بود/ افتخاري اهل باندبازي نيست

عضو هيئت رئيسه کميته فوتسال گفت: در اين شرايط بهترين گزينه براي هدايت تيم ملي خسوس است؛ تصميم افتخاري منطقي است زيرا وي اهل باندبازي نيست.

کريم منصوري عضو هيئت رئيسه کميته فوتسال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اينکه يک سال از مهلت قرارداد خسوس باقي مانده و حتي درصورت بر گشت وي به کشورش مجبوريم اين مبلغ را به او پرداخت کنيم با اين اوصاف و به دليل اينکه در سال اينده مسابقات مهمي پيش رو نخواهيم داشت حضور خسوس در رأس کادر فني تيم ملي تصميم عاقلانه است.

وي افزود: انتخاب خسوس به عنوان سرمربي در اين برهه از زمان مهم نيست اما کساني که خود را در فوتسال مدعي مي دانند و با اين انتخاب آب و نانشان قطع مي شود به گونه اي اين تصميم را بزرگ و مهم مي کنند که گويي با حضور خسوس فوتسال از بين مي رود اما بايد گفت به دليل اينکه سال شلوغي پيش رو نداريم بهره گرفتن از توانايي هاي خسوس منطقي ترين تصميم افتخاري بوده است.

کريم منصوري در ادامه بيان داشت: افتخاري به منظور اخذ اين تصميم جلسات متعددي را با کارشناسان و پيشکسوتان داشته با اين روند حتي اگر افتخاري در فوتسال توانمند نباشد مي تواند در آينده حضور شايسته اي در فوتسال کشورمان داشته باشد. در شرايط فعلي فوتسال تنها يک فرد نمي تواند به تيم ملي کمک کند. نکته مهم اين است که بايد جبهه گيري ها و منفعت طلبي هايمان را کنار گذاشته و با اتحاد به آينده فوتبال بينديشيم.

عضو هيئت رئيسه فوتسال اضافه کرد: اشخاصي که در اين زمان سنگ موفقيت فوتسال را به سينه مي زنند کساني هستند که پس از پشتوانه سازي فوتسال درسالهاي 82 تا 84 با قطع ارتباط تيم ملي با تيم هاي پايه و ديگر کارشناسان بهترين فرصت براي پيشرفت را فوتسال گرفتند. حالا چه شده که راه ديگري در پيش گرفته اند و افرادي که براي فوتسال زحمت مي کشند را زير سوال مي برند؟ بايد گفت "آقايان منفعت طلبي را کنار بگذاريد و تنها چند روزي به فکر ارتقاء سطح فوتسال کشورمان باشيد."

*افتخاري اهل باند بازي نيست

وي بيان داشت: ناراحتي افرادي که به دليل تصميم افتخاري شروع به اعتراض کردند تصنعي است. آنها کوچکترين اهميتي به سرنوشت فوتسال نمي دهند و تنها موردي که برايشان اهميت دارد خشک نشدن چشمه منافعي است که از فوتسال برايشان جاري شده است. در غير اين صورت به تصميم افتخاري اعتراض نمي کردند. معتقدم سرپرست فعلي کميته انسان پاک و بدون حاشيه اي است و باندبازي نمي کند.

*فوتسال را افراد غير حرفه اي محاصره کرده اند

منصوري در خصوص اعتراضش به کاهش ظرفيت بازيکنان آزاد باشگاه ها در ليگ برتر گفت: در جلسه اي که با افتخاري داشتيم موفق نشدم اعتراض خودم را به اين موضوع اعلام کنم زيرا بحث در اين خصوص در دستور کار جلسه جايي نداشت اما در جريان جلسه اي که در اواسط بهمن ماه برگزار خواهد شد نظرات خود را بيان مي کنم تا ببينم در آخر چه تصميمي گرفته مي شود. متأسفانه من از فوتسال نا اميد شده ام زيرا بسياري از افراد که تخصصي در اين رشته ندارند در پست مديريت براي ما تصميم گيري مي کنند اطمينان دارم همانطور که در بحث تعداد تيم هاي حاضر در ليگ برتر همه در پايان به حرفهاي من رسيدند، در اين مورد هم حق با من خواهد بود.

وي افزود: بسياري از مسئولان فايده کاهش ظرفيت بازيکنان آزاد تيم را بها دادن به جوانان مي بينند اما مي دانم با اين تصميم، فوتسال متضرر خواهد شد و به همين دليل در جلسه آينده اين صحبت ها را بيان مي کنم و اگر اکثر افراد موافق بودند اين قانون را تغيير مي دهيم و درصورتي هم که ديگر حاضران موق به قانع کردن من شدند مي توانيم همين برنامه را در سالهاي آتي ادامه دهيم.

*موفقيت فوتسال مهمتر از حضورم در اين رشته است

کريم منصوري گفت: حضورم در فوتسال اهميتي ندارد من به فکر منافع خودم نيستم تنها هدفي که دارم قرار گرفتن نام فوتسال ايران در کنار بهترين تيم هاي جهان است. درحال حاضر تيم شهيد منصوري را واگذار کرده ام و از اين تصميم ناراحت نيسم. ما در حال حاضر مسئوليت هاي مهمتري داريم و توجه به تيم هاي پايه و اميد بايد جزو مهمترين اهدافمان قرار بگيرد. افتخاري به عنوان سرپرست کميته فوتسال بايد در نظر داشته باشد ميانگين سني تيم ملي بالا رفته و هر مربي که به کادر فني بيايد مجبور است باهمين افراد کار کند، به همين دليل بايد به جوانان و اميدهاي فوتسال اهميت ويژه اي دهيم.

وي در ادامه بيان داشت: حتي گمان مي کنم به جاي اينکه تيم بزرگسالان در تورنمنت روسيه حاضر شوند بايد اميدهاي کشورمان در اين مسابقات حضور يابد تا با کسب تجربه بتوانند به زودي در ترکيب تيم ملي بزرگسالان قرار گيرند.

درپايان نيز اميدوارم تمام تلاش خود را براي پيشرفت فوتبال بکار گيريم و اگر تنها هدفمان پرکردن جيبمان است دست از سر اين ورزش برداريم و اجازه دهيم به جايگاهي که لياقتش را دارد برسد./مح

برچسب ها: خسوس ، بهترین ، گزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار