سرپرست وزارت بهداشت:

برخي پزشكان بي دليل درآمد هاي آنچناني دارند/تفاوت درآمد بين پزشكان تا 10 برابر هم مي رسد

با توجه به اينكه فاصله درآمدي بين برخي از پزشكان تا 10 برابر مي رسد ، وزارت بهداشت رفع اين تبعيض را نسبت به رشد تعرفه ها در اولويت قرار مي دهد.

حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ‌‌‌و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:‌ برنامه اول وزارت بهداشت این است که تعرفه‌های خدمات پزشکی را واقعی کنیم و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی در سال آینده یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

وی گفت:‌ تعرفه‌های فعلی با تعرفه‌های واقعی فاصله زیادی ندارند اما مشکل نامتعادل بودن این تعرفه‌هاست تا غیر واقعی بودن آنهاست بنابراین اگر بتوانیم تعادل را در تعرفه‌ها به وجود بیاوریم مقداری زیادی از نارسایی‌ها بر طرف می‌شود و خود به خود زیرمیزی‌ها هم حذف می‌شوند.
 
به محض تصويب بودجه تعرفه را اعلام مي كنيم

سرپرست وزارت بهداشت در خصوص تعيين تعرفه ها تصريح كرد : كاري كه انجام ميدهيم این است که جاهایی که تعرفه‌ها خیلی زیاد و نامعقول است، تعرفه‌ها را کم کنیم و در جای دیگر که تعرفه به نسبت پایین است، آن را افزایش دهیم.اما  قطعاً تعرفه‌ها رشد خواهد داشت، بدون رشد که غیر ممکن است اما میزان رشد آن بستگی به بودجه‌هایی دارد که در دولت و مجلس تصویب می‌شود. ما سعی می‌کنیم، کارهای کارشناسی تعرفه‌ها را تا پایان امسال برای سال آِینده در شورای عالی بیمه تمام کنیم و بعد سال آینده به محض تصویب بودجه در مجلس، خیلی سریع تعرفه‌ها را اعلام کنیم.

 

رفع تبعيض بين گروه هاي پزشكي مهمتر از رشد تعرفه است

طریقت منفرد افزود: در مجموع در مورد تعرفه‌ها رفع تبعیض بین گروههای پزشکی برای ما از رشد تعرفه‌ها مهمتر است. اگر موفق شویم این کار را بکنیم، انگیزه پزشکان برای خدمات بهتر به مردم بیشتر می‌شو‌د و قطعاً شاهد تضمین کیفیت و کمیت خدمات پزشکی به مردم خواهیم بود.

وی گفت: اگر پزشکان احساس کنند که گروهی از همکارانشان بی‌دلیل درآمدهای آنچنانی دارند، این تبعیض برایشان آزار دهنده خواهد بود و متأسفانه در زمان حاضر این تبعیض وجود دارد و درآمد اقشار کم درآمد پزشکان با پر درآمدها بیش از 5 تا 10 برابر فاصله دارد.

وی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : برای ایجاد تعادل در تعرفه‌های پزشکی یک شرکت آمریکایی وجود دارد که همه کشورها به مستندات آن توجه و از آن الگوبرداری می کنند ما هم با الگوبرداری از مستندات علمی این شرکت و با بومی‌سازی و هماهنگی آن با سیاستها و امکانات خودمان در مسیر ایجاد تعادل در تعرفه های پزشکی گام بر می داریم.

طریقت منفرد گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در این مسیر افزایش حقوق دریافتی پزشکان عمومی با محوریت پزشک خانواده است و قطعاً این کار را می کنیم .

برچسب ها: پزشکان ، تعرفه ، تبعیض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.