اردبیل /

7 سد در اردبیل در دست احداث است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر هفت سد بزرگ و متوسط در استان اردبیل در دست احداث است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / داود نجفیان با بیان اینکه در حال حاضر هفت سد بزرگ و متوسط در استان اردبیل در دست احداث است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد،اظهار داشت: 23 سد دیگر نیز در سطح استان در حال مطالعه است که با تکمیل آن عملیات اجرایی این سدها آغاز شده و شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 78 سد در کل استان در دست مطالعه، اجرا و بهره‌برداری است که از این تعداد 48 سد تاکنون به بهره‌برداری کامل رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: شش سد بزرگ و 42 سد کوچک در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر آن هفت سد نیز در دست اجراست.

نجفیان، ذخیره سدهای در حال بهره‌برداری استان را 303 میلیون متر‌مکعب و کل حجم ذخیره آب را نیز بیش از 255 میلیون متر‌مکعب اعلام کرد و افزود: این میزان 83 درصد کل حجم مخازن استان را تشکیل می‌دهد.

وی اراضی هدف بهره‌برداری کل سدهای استان را 40 هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: با تحقق اهداف پیش‌بینی شده امیدواریم بتوانیم اراضی پایاب استان را از منابع آبی پایدار بهره‌مند کرده و سیراب کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: امسال شاهد سرریز شدن بسیاری از سدهای مخزنی استان به ویژه سد سبلان بودیم که 105 میلیون متر‌مکعب ذخیره این سد به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفت و نسبت به سال گذشته به افزایش 108 درصدی در ذخیره‌سازی این سد روبرو هستیم.

نجفیان ادامه داد: مطالعات فازهای بعدی سد سبلان انجام شده و کل اعتبار این سد تا اتمام عملیات اجرایی 40 میلیارد تومان بر‌آورد شده است.

وی اهداف ذخیره‌سازی آب در پشت سد سبلان را بهبود توسعه اراضی در مساحت 15 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: احداث این سد در تامین آب شرب مشگین‌شهر و روستاهای همجوار بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این سد 12 هزار و 300 هکتار از اراضی توسعه می‌یابد و بستر مناسبی نیز برای حرکت‌های رو به جلو را شاهد خواهیم بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.