گزارش ویژه/

آغاز رایزنی‌های آمریکا درباره بسته تحریم شب انتخابات ایران

برخی منابع دیپلماتیک می‌گویند آمریکا قصد دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران یک تحریم بسیار خصمانه را علیه ایران به اجرا بگذارد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، برخی منابع دیپلماتیک می‌گویند آمریکا قصد دارد دقیقا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران یک تحریم غیر منتظره، پر سر و صدا و بسیار خصمانه را علیه ایران به اجرا بگذارد.

یک منبع مطلع در این باره گفت که آمریکا رایزنی‌های خود در این باره را با برخی از کشورهای همسایه ایران آغاز کرده است.

این منبع ادامه داد: اخیرا یک هیئت 4 نفره آمریکایی متشکل از معاون وزارت امور خارجه، معاون وزارت خزانه‌داری، نماینده کنگره و کاردار سفارت آمریکا به ترکیه سفر کرده‌اند و در دیدار بامقام های دولتی بویژه اقتصادی این کشور از قصد خود برای اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران از ماه ژوئن 2013 (خرداد 1392) خبر داده‌اند.

این دومین دیدار اعضای شورا با هیئت آمریکایی در چهار ماه گذشته است.

«ایران هسته‌ای» نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران روز 24 خرداد 1392 برگزار خواهد شد و بنابراین می‌توان با جدیت گفت که این تحریم‌ها برای اثرگذاری بر انتخابات و شکل‌دهی به فضای داخلی ایران در آن مقطع خواهد بود.

"اولسوی" رئیس شورای روابط تجاری ترکیه با ایران این خبر را در روز 28 دی 1391 تایید کرده است.

بنابر این گزارش، هیئت آمریکایی به طرف ترک اعلام کرده است که تحریم‌های جدید به روابط تجاری این کشور با ایران صدمه خواهد زد و از هم‌اکنون خواستار چاره‌جویی در این باره شده است.

این گزارش حکایت از آن دارد که هیئت آمریکایی قصد سفر به چند کشور دیگر همسایه ایران را هم دارد.

منابع مطلع می‌گویند این هیئت آمریکایی در ترکیه با پاسخ سرد و مقاومت جدی مقام‌های ترک مواجه شده و حدس زده می‌شود که بقیه همسایگان ایران هم همین رفتار را با آن در پیش خواهند گرفت.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار