هشدار دادگاه ويژه رفيق حريري درباره انتشار هرگونه اطلاعات از اين دادگاه

دادگاه ويژه محاکمه عوامل ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان ، درباره انتشار اطلاعات محرمانه مربوط به اين دادگاه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اقدام روزنامه الاخبار چاپ لبنان به انتشار اطلاعاتي درباره شاهدان به خشم دادگاه بين المللي ويژه لبنان منجر شده است . دادگاه بين المللي ويژه لبنان سه شنبه به اشخاص و رسانه هايي که اطلاعات محرمانه مربوط به اقدامات اين دادگاه را افشا مي کنند هشدار داد و اعلام کرد: « آنها به اتهام نقض حرمت دادگاه احتمالا مشمول تدابير قضايي خواهند شد».

اين دادگاه که دفترش در بيروت قرار دارد در بيانيه اي « گزارشهايي را که رسانه ها به تازگي منتشر کرده اند و مدعي شناسايي هويت افرادي شده‌اند که احتمالا به عنوان شاهد براي شهادت در دادگاه احضار خواهند شد ، محکوم کرد».

اين دادگاه "با تندترين عبارات هرگونه تلاش براي ترساندن شهود" را محکوم و اعلام کرده است اعلام هويت افراد با اين توصيف که آنها شاهدان احتمالي دادگاه ويژه لبنان هستند شايد جان آنها را در معرض خطر قرار دهد خواه با اين دادگاه ارتباط داشته باشند يا نداشته باشند.

در ادامه اين بيانيه آمده است  با توجه به اين نگراني هاي امنيتي که وجود دارد اين دادگاه صحت و سقم گزارشها را تأييد نخواهد کرد و نهادهاي چهارگانه اين دادگاه با جديت زياد هرگونه تلاش افراد يا رسانه ها را براي کشف اطلاعات محرمانه يا متزلزل کردن روند عدالت زير نظر دارند و افرادي که اطلاعات محرمانه اين دادگاه را افشا مي کنند متخلفان از دستورات قضايي قلمداد مي شوند و احتمالا به اتهام نقض حرمت دادگاه مشمول تدابير قضايي شوند .روزنامه الاخبار چاپ لبنان با انتشار اسنادي اعلام کرد اين اسناد را از دادگاه دادگاه بين المللي به دست آورده است و شامل اسامي شماري از شهود در ارتباط با ترور رفيق حريري است. 

                                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
                                              
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار