لاريجاني در مجمع بين‌المجالس اسلامي:

سودان در زمينه مقاومت پيشكسوت است/ماجراجویی های غرب در منطقه راه به جایی نبرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: برگزاري اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامي در سودان، كشوري كه در مقاومت پيشكسوت است نماد خوبي بود و اميدواريم اين اجلاس به همبستگي‌هاي دروني امت اسلامي بيانجامد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اعزامي به سودان، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در اختتاميه هشتمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامي به ايراد سخناني پرداخت.
 
وي با تشكر از دولت و مجلس سودان براي تشكيل اين اجلاس و استقرار آن در اين كشور گفت: با توجه به شرايط حساسي كه در آن هستيم بايد با تدبير و دقت مسائل را مورد توجه قرار دهيم تا برايند آن به نفع ملت‌هاي اسلامي باشد.
 
وي ادامه داد: برگزاري اين اجلاس در كشوري كه در زمینه مقاومت پيشكسوت است، نماد خوبي بود كه به خوبي نیز برگزار شد؛ اميدواريم همه كساني كه در اين اجلاس حاضر بودند در راستای مقاومت تلاش كنند.
 
رئيس مجلس در ادامه تاكيد كرد: در شرايط فعلي، بعد از انقلاب‌هاي منطقه‌اي، برخي كشورهاي غربي که منفعت مسلمانان را نمی خواهند و به دنبال ماجراجويي و اختلاف ميان دنياي اسلام هستند، راه به جايي نبرد و اين اجلاس به همبستگي‌هاي دروني امت اسلامي و استفاده از ظرفيت‌هاي كشورهاي مختلف انجامید.
 
لاريجاني در ادامه با بيان اينكه كشورهاي اسلامي از ظرفيت‌هاي خوبي از نظر نيروي انساني كارآمد، تكنولوژي پيشرفته، نظام مردم‌سالار و قوانين اسلامي كه همه زمينه قدرت براي اين امت است برخوردارند، اظهار داشت: امیدواریم اين اجلاس و اتحاديه كه براي تقويت بنيه كشورهاي اسلامي تشكيل شده بتواند برادري و وفاق ميان كشورها را افزايش دهد و ما از سودان با محبت، همدلي و برادري به كشورهاي خود بازگرديم. 

 انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، سودان ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار