دیدار تاریخی نخست وزیر مالزی از غزه+تصاویر

نخست وزیر مالزی در دیدار تاریخی یک روزه از غزه اعلام کرد که : مردم و دولت فلسطین در مسیری قرار گرفته اند که با خون شهدا شکل گرفته و مالزی نیز همراه شما در این مسیر است وی همچنین فلسطینیها را برای تشکیل دولت وحدت ملی جدید تشویق کرد.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان محمد نجیب عبد رزاق نخست وزیر مالزی صبح امروز سه شنبه برای دیدار با اسماعیل هنیه نخست وزير دولت قانوني فلسطين وارد غزه شد.

نخست وزیر مردمی فلسطین در مراسم استقبال از همتای مالزی خود تاکید کرد که نتیجه انتخابات رژیم صهیونیستی روی کار آمدن کابینه تندروتری خواهد بود.

 اسماعیل هنیه درکنفرانس مشترک با نخست وزیر مالزی گفت: ما می گوییم رویکرد های موجود در انتخابات اسرائیل واضح است و آن اینکه از کابینه تندرو به کابینه تندروتر تبدیل می شود. این مسئله ایجاب می کند که ما به عنوان فلسطینی، عرب و مسلمانان رویکرد راهبردی یکپارچه ای را برای رویارویی با تندروی روزافزون صهیونیسم در پیش گیریم.

محمد نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی نیزبا اشاره به انتخابات رژیم صهیونیستی گفت: انتخابات اسرائیل باید فلسطینی ها را برای تشکیل دولت وحدت ملی جدید تشویق و سبب ایجاد آزادی برای ملت فلسطین شود و ما نیز از این موضوع حمایت می کنیم.

نخست وزیر مالزی در پایان سفرش در جمع دانشگاهیان فلسطینی در دانشگاه الاقصی در شهر خان یونس، در جنوب نوار غزه، حاضر و در این مراسم دکترای افتخاری به وی اهدا شد.

نخست وزیر مالزی در این دیدار تاریخی یک روزه از غزه اعلام کرد که : مردم و دولت فلسطین در مسیری قرار گرفته اند که با خون شهدا شکل گرفته ، و ما می دانیم که شما در این مسیر تنها هستید  اما بدانید که در این مسیر برادران زیادی هستند که خواهان پیوستن و همکاری با شما هستند که دولت و ملت مالزی نیز همراه شما در این مسیر است.

پیشتر نخست وزير دولت قانوني فلسطين در مورد این دیدار گفته بود که سفر نخست وزير مالزي به غزه به معناي در هم شکستن محاصره تحميلي به نوار غزه است .















برچسب ها: مالزی ، اسماعیل هنیه ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار