اخبار تیم فوتبال پرسپولیس؛

مأموریت ویژه یحیی به سید جلال! / تماس سرخ‌ها با بازیکن استقلال

بدون شک سید جلال حسینی یکی از مدافعان برجسته لیگ برترمان به حساب می آید و این موضوع را یحیی گل محمدی بهتر از ژوزه مانوئل می داند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پس از حضور گل محمدی در رأس کادر فنی سرخ ها، سید جلال حسینی مسئولیت های بیشتری را برعهده گرفته است وبه نوعی از نظر سرمربی تیم به عنوان رهبر خط دفاعی پرسپولیس انجام وظیفه می کند واین را به راحتی می توان از تغییر رفتار او در بازی های این تیم متوجه شد.

سید جلال چند بازی است که جنب و جوش بیشتری از خود نشان می دهد ومدام در حال صحبت کردن با دیگر بازیکنان حاضر در خط دفاعی است.
البته رهبری او در چند بازی اخیر پرسپولیس به نفع سرخها بوده و آنها در خط دفاع عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کرده اند. به همین خاطر یحیی برای بازی حساس دربی در روز جمعه وظایفی ویژه را برای مدافع ملی پوش تیمش در نظر گرفته است. آنطور که شنیدم سیدجلال براساس وضعیت بازی، مدافعان را به عقب و جلو می کشد وروی ضربات ایستگاهی هم او است که تشخیص می دهد براساس شرایط بازی چه مدافعی در حمله شرکت کند.

**اعتراض به اردوی 48 ساعته

برخلاف تمام بازیهای پرسپولیسی ها در لیگ، اینبار یحیی گل محمدی تصمیم گرفته بود تا تیمش را 48 ساعت زودتر به اردو ببرد در صورتیکه این اردو از هیچ نظری به نفع بازیکنان نیست.

براساس این گزارش، شاگردان گل محمدی که همیشه یک روز قبل از بازیهایشان به اردو می رفتند از این تصمیم سرمربی خود تعجب کرده اند و کمی هم ناراحت شده اند. آنها براین باورند که این تصمیم گل محمدی باعث افزایش حساسیت این بازی برای بازیکنان خواهد شد و همین حساسیت زیاد سبب می شود که آنها نتوانند به دلیل استرس بیش از اندازه توانایی های خود را در زمین نمایش دهند.
معترضان سرخ که اکثر جزو بازیکنان جوان این تیم محسوب می شوند، این ناراحتی خود را به گوش قدیمی های تیم هم رسانده اند. بازیکنان با تجربه تر این خواسته همبازیان جوان خود را به گوش کادر فنی رسانده اند و ظاهراً یکی از دلایل لغو اردوی 48 ساعته، همین اعتراض بازیکنان به تصمیم سرمربی تیم بوده است.

**بزیک مأمور یحیی در نود!

برنامه نود 2 میهمان داشت که در میان چهره های فوتبالی دهه هفتاد، شناخته شده بودند.
این گزارش حاکی است، ادموند اختر و ادموند بزیک 2 بازیکن ارمنی تیم های استقلال و پرسپولیس با حضور در برنامه فردوسی پور، یاد و خاطره سالهای نه چندان دور دربی را زنده کردند، با این تفاوت که بزیک در حال حاضر به عنوان یکی از آنالیزورهای پرسپولیس به یحیی کمک می کند.

یحیی گل محمدی هم که به خوبی از حساسیت این موضوع با خبر بود، در گفتگوی جداگانه پیش از حضور دستیارش در برنامه نود، او
را توجیه کرد که در قبال یکسری از سئوالات چه عکس العملی از خود نشان دهد.

بزیک هم به خوبی از پس این موضوع برآمد و به خصوص در سئوالی راجع به کریمی که آیا به بازی می رسد یا خیر، طوری جواب فردوسی پور را داد که بدون شک فکر قلعه نویی را به شدت درگیر خود کرده است. حالا این شائبه بیش از پیش به وجود می آید که مصدومیت کریمی یک بازی نمایشی برای برهم زدن تمرکز آبی ها است و حتی اگر اینگونه نباشد، بخشی از فکر استقلالی ها را به خود معطوف کرده است.

**قاضی مقابل استقلال بازی می کند

پس از رفع مصدومیت قاضی و بازگشت او به تمرینات گروهی پرسپولیس، هنوز این بازیکن نتوانسته برای تیمش به میدان برود و همچنان منتظر فرصتی برای نشان دادن خودش است و چه میدانی بهتر از دیدار دربی؟!
برهمین اساس ، پس از دیدار داماش و رنجش قاضی از کادرفنی تیمش، کریم باقری به صورت خصوصی با این بازیکن به گفتگو پرداخت و او را متقاعد کرد که حتی اگر در کادر فنی فعلی با او مشکل داشته باشند، در صورت آمادگی این مهاجم به خاطر مصلحت تیم هم که شده به او بازی می رسد و نیازی نیست که با جار و جنجال بخواهد حقش را بگیرد.
ظاهراً حرف های باقری روی قاضی تأثیر مثبت داشته و او طی چند روز اخیر یکی از بازیکنان با انگیزه و آماده پرسپولیس بوده است و اگر تا پیش از شروع دربی اتفاق خاصی رخ ندهد، قاضی می تواند بازگشتی با شکوه به میادین داشته باشد.
البته احتمال اینکه او در این بازی فیکس باشد کم است اما قطعاً قاضی می تواند در بازی جمعه دقایقی برای تیمش به میدان برود.

**ورود روزنامه به اردو قدغن شد

پرسپولیسی ها برای فرار از حاشیه ها و حضوری پرقدرت در دربی 76 اردویی دو روزه را در کردان برگزار کرده اند و سعی دارند در این 2 روز راه شکست دادن استقلال را مرور کنند.

براساس این گزارش، گل محمدی که می دانست در تهران حریف خبرنگاران و هواداران تیمش نمی شود و نمی تواند در ورزشگاه های تهران با تمرکز تمرینات پرسپولیس را زیر نظر بگیرد، تصمیم گرفت تا تیمش را برای 2 روز به اطراف کرج ببرد و استراتژی های خود برای جدال دربی را در آنجا به بازیکنانش دیکته کند.

البته یحیی در این اردو برنامه های دیگری را هم برای شاگردانش در نظر گرفته بود که آنالیز استقلال و تماشای فوتبال های خارجی بخشی از این برنامه ها بود.

البته در این بین گل محمدی سختگیری هایی هم دارد که بیشترین آن مقابله با ورود جراید ورزشی به اردو است. یحیی تمام تلاشش را می کند تا هیچ روزنامه ای به اردوی تیمش وارد نشود تا از این طریق بتواند ورود حاشیه به تیمش را به حداقل برساند هرچند با توجه به وجود اینترنت در هتل محل اقامت سرخپوشان، این امر برای سرمربی مهیا نشد.

**تماس ملی پوشان پرسپولیس با رحمتی
خداحافظی سنگربان اول استقلال و تیم ملی از حضور در بازیهای ملی باعث تعجب همه اهالی فوتبال شد و همچنین اظهار نظر کارلوس کی روش این موضوع را حساس ترهم کرد.
بر اساس گزارش، یکی از سوژه بازیکنان حاضر در اردوی پرسپولیس، خداحافظی رحمتی از تیم ملی شده است و آنها مدام در گفتگوهای جداگانه علت این ماجرا را جویا می شوند و هرکدام برداشتی خاص از این تصمیم دارند. در بین پرسپولیسی ها، بازیکنان ملی پوش به خاطر رفاقت بیشتر با سید مهدی حساسیت بیشتری از خود بروز دادند و حتی چندتن از بازیکنان سرخ در آستانه دیداری حساس دربی پایتخت با کاپیتان آبی ها تماس گرفتند و از او راجع به دلایل کناره گیری اش از تیم ملی سوال کردند.
البته سرخ ها برای به جا آوردن اخلاق ورزشکاری به او روحیه دادند و به درخشش هرچه بیشتر در بازی روز جمعه ترغیبش کردند.

** گروز دانسکی جانشین کریمی
مصدومیت بدموقع علی کریمی یکی از بزرگترین مشکلات کادر فنی پرسپولیس برای حضور در جدال روز جمعه مقابل استقلال است.

براساس این گزارش؛ هرچند هنوز گمانه زنی هایی مبنی بر دروغ بودن مصدومیت کریمی و مانور خبری باشگاه پرسپولیس برای برهم زدن تمرکز استقلالی ها وجود دارد، اما ظاهرا این عده هم باید بپذیرند که جادوگر پرسپولیسی ها مصدوم است و شاید برای مدتی طولانی شاهد هنرنمایی در میادین نباشند.
حضور هافبک مقدونیه ای در پرسپولیس آن هم با این ضرب الاجل این نگرانی را در دل هواداران به وجود آورده که گروز دانسکی قرار است جانشین کریمی در پرسپولیس شود و شماره 8 سرخ ها به حدی مصدوم است که شاید تا هفته های زیادی نتواند برای تیمش به میدان برود.
آنطور که شنیده می شود، پزشک پرسپولیسی ها با نظر کادر فنی برای حفظ روحیه بازیکنان از اعلام دقیق مصدومیت کریمی شانه خالی می کنند تا مبادا با اعلام رسمی این موضوع روحیه بازیکنان پرسپولیس تحت تاثیر قرار بگیرد.
در هر صورت حضور ناگهانی بازیکن مقدونی به نوعی شک و شبهه هایی را در خصوص زمان بازگشت کریمی به تیم بیشتر کرده است، چرا که قطعا سرخها برای یک بازی دربی به دنبال جذب گروز دانسکی نرفته اند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار