بایکوت انتخابات اسرائیل در رسانه های آمریکا

روزنامه جروزالم پست طی مطلبی به عدم پوشش انتخابات این رژیم در رسانه های آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزالم پست در اعتراض نامه ای نوشت: مطبوعات آمریکا هیچ اهمیتی برای انتخابات اسرائیل قائل نشدند.
انتخابات اسرائیل یک روز پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا که همه ی رسانه های این کشور را به خود سرگرم کرده بود، برگزار می شود؛ اما در فضای خبری به وسعت آنچه که در اختیار رسانه های آمریکایی قرار گرفته است، به انتخابات اسرائیل – هم پیمان دیرینه آمریکا – هیچ فضایی را در اختصاص خود نداشت.
جروزالم پست می نویسد: انتخابات اسرائیل برای رسانه های آمریکایی به اندازه چرخیدن چرخ آسیاب هم ارزش نداشت.
دو روزنامه سرشناس آمریکا، نیویورک تایمز و واشنگتن پست روز دوشنبه داستان هایی را نوشتند و از زدوخورد برخی اخبار صحبت کردند، بی آنکه نامی از انتخابات اسرائیل ببرند.
تنها روزنامه تایمز تا حدودی به این مسئله پرداخت، با تیتر "یک انتخابات غیرعادی به خاطر عدم ذکر مسایل مهم" که به معنای آن می باشد که سؤالاتی را درباره این انتخابات به وجود می آورد مبنی براینکه چرا مسئله ایران در بحث های سیاسی پیش از انتخابات ایران کمرنگ شد به طوری که نتانیاهو حتی یک پلات فرم رسمی درباره آن نداشت.
واشنگتن پست یک جمع بندی کلی کرد و با این تیتر نوشت: " انتخابات اسرائیل/موضوع ایران اجتناب شد." تفسیر بدین شکل است که اگر سیاستمداران اسرائیلی با مسئله ایران و پیچیدگی جهانی آنها درگیر نیستند؛ چرا باید کشوری در آن سوی آبها (آمریکا) مهم ترین نگرانی اش ایران، سوریه و القاعده باشد؟
آمریکایی ها می پرسند: چه کسی این فاکتورها را در اسرائیل روزانه دنبال می کند و تحولات را می گرداند؟ چرا اسرائیل که همیشه نگران برنامه هسته ای ایران بوده، در آستانه انتخابات مانوری بر روی این موضوع نمی دهد و سرنخی از سیاست های دولت بعدی درخصوص این مسایل مهم ارائه نمی کند؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار