مازندران/

افزایش 59 میلیون دلاری صادرات از مازندران

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: افزایش 59 میلیون دلاری صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در 9 ماه سال جاری شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری بیش از یک میلیون تن انواع مواد غذایی بیسکوئیت، پوره، نوشابه و آب معدنی، رب گوجه فرنگی، آب میوه و کنسانتره، سیمان، محصولات کشاورزی نظیر مرکبات، کیوی، گل و گیاه به خارج کشور صادر شد.
وی تصریح کرد: در این بین انواع مواد معدنی، مصالح ساختمانی و مصنوعات چوبی نیز در مجموع به ارزش بیش از 198 میلیون دلار به مقصد کشورهای مختلف نظیر عراق، روسیه، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، ویتنام، هنگ کنگ، مالزی، امارات، سوریه، لبنان، ترکیه، چین و ژاپن صادر شد.
هاشم‌پور در نگاهی آماری به این صادرات خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 62 و از لحاظ ارزشی 43 درصد رشد را در مازندران شاهد بودیم.
این مسئول گفت: در بین گروه‌های کالایی، کالاهای صنعتی با رشد ارزشی 53 درصد و 72 درصد وزنی از بیشترین رشد برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: طی این مدت، 1.563 هزار تن انواع کالاهای وارداتی شامل آهن، فراورده‌های نفتی، تخته، کاغذ، گندم و جو به ارزش 996 میلیون دلار وارد استان مازندران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 11 درصد کاهش و از نظر ارزشی 22 درصد افزایش داشته است.
در خبر دیگر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران آمده است: در حاشیه گردهمایی دو روزه مسئولان روابط عمومی سازمان‌ها، موسسات و ادارات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که با حضور وزیر، معاونان وزیر و اساتید حوزه روابط عمومی و ارتباطات در تهران برگزار شد، انتخابات روسای مناطق پنج گانه روابط عمومی کشور انجام شد.
در این انتخابات، حسن سعادت‌فر مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به عنوان رئیس منطقه یک روابط عمومی موسسات، سازمان‌ها و ادارات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.
در دسته‌بندی مناطق پنج گانه منطقه یک کشور شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، گلستان، مازندران و سمنان است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.