رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی:

قبل از پایان امسال سند راهبردی اقیانوس و جو باید تهیه و تصویب شود

قبل از پایان امسال سند راهبردی اقیانوس و جو باید تهیه و تصویب و از سال 92 فعالیت این حوزه آغاز می شود.

وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص سند راهبردی در حوزه اقیانوس و جو باید بگویم که بر اساس مصوبه انقلاب فرهنگی در 24 دی ماه با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت تا حدی که نتیجه این بررسی انتخاب موسسه ملی اقیانوس شناسی به عنوان مجری این طرح بوده است.

وی افزود: موسسه ملی اقیانوس شناسی باید این پروپوزال پیشنهادی را آماده و بعد از تصویب کار آن را به صورت سند تنظیم و به اعضای شرکت کننده اراده دهد.

چگینی تصریح کرد: این سند نیز همچون سند هوا و فضا و زیست فناوری از اقدامات کلان به شما می آید که خطوط کلی پیشرفت و توسعه علمی در زمینه دریاها مشخص می کند که باید تا قبل از پایان امسال تهیه و تصویب شود و از سال 92 کار و فعالیت های آن آغاز شود.

چگینی در ادامه از اولین همایش علوم و فنون دریایی و اقیانوس شناسی ایران خبر داد و گفت: اولین همایش علوم و فنون دریایی و اقیانوس شناسی ایران در 4 و 5 بهمن ماه در دانشگاه خرمشهر با حضور اتحادیه دانشگاه ها ، موسسه ملی اقیانوس شناسی، انجمن علوم و فنون توسعه و علوم و متون دریایی کشور برگزار می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار