پژوهش‌هاي مركز تحقيقات بايد كاربردي و مفيد باشد

معاون مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: از آنجا كه پژوهش‌هاي مركز تحقيقات پزشکی قانونی در جهت بهبود كيفيت خدمات سازمان است و به نيازهاي ملي و سازماني پاسخ مي دهد نبايد به مقاله صرف تبديل شود بلكه بايد جنبه كاربردي داشته و براي كشور مفيد باشد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور،  دكتر زنده دل در مراسم بازديد نمايندگان مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از مركز تحقیقات پزشكي قانوني با بيان اين مطلب افزود: مركز تحقيقات پزشكي قانوني بايد از چارچوب سازمان پزشکی قانونی خارج شود و پژوهش‌هاي خود را به حوزه گسترده‌تر از جمله در حوزه پاسخ‌گويي به نيازهاي سياستگذاران امر سلامت در وزارت بهداشت سوق دهد.

وي با اشاره به فعاليت شبكه هاي تحقيقاتي در كشور، اظهار داشت: مركز تحقيقات پزشكي قانوني مي تواند عضوي از شبكه هاي ملي تحقيقات باشد اين امر از سويي براي پزشكي قانوني ارتباطات جديد ايجاد مي كند و از سوي ديگر امكاناتي را براي آن فراهم مي كند.

دكتر زنده دل بر لزوم توسعه ارتباطات مركز تحقيقات تأكيد كرد و گفت: لازم است مركز تحقيقات ارتباطاتي در سطح بين‌الملل داشته باشد و بايد براي گسترش ارتباطات خود در اين سطح راهكاري در نظر بگيريد.

 نماينده معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت با تأكيد بر تغيير نگاه‌هاي مركز تحقيقات به سمت مشتريان ادامه داد: كيفيت پژوهش‌هاي مركز تحقيقات بايد به سمتي برود كه بيشتر مورد استفاده قرار گيرد، در كنار آن بايد به اين موضوع نیز توجه كرد كه پزشكي قانوني به دليل اطلاعات موجود در آن و آزمايش‌هايي كه در آزمايشگاه‌هاي تخصصي آن انجام مي شود مورد توجه بسياري از محققان سرشناس کشور می تواند باشد بنابراين لازم است با اطلاع رسانی مناسب در این زمینه انجام و فضاي كار براي اين پژوهشگران زبده ايجاد شود كه بتوانند در كنار كارشناسان شما در آزمايشگاه‌ها حضور يافته و به پژوهش و تحقيق بپردازند. زيرا نتيجه چنين تحقيقاتي بسيار مفيد و كاربري خواهد بود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرايند تصويب و تشكيل مراكز تحقيقاتی گفت: پس از موافقت اصولي با تشكيل مراكز تحقيقات و با گذشت دوره اي از فعاليت، عملکرد آن مركز و تعهدات تعريف شده مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورت عملكرد صحيح و مطابق برنامه، مجوز نهايي فعاليت براي آن مركز صادر مي شود كه هم اكنون مركز تحقيقات پزشكي قانوني شرايط لازم را براي دريافت اين مجوز داراست.

دكتر زنده دل در پايان وجود مراكز تحقيقاتي در كشور را زمينه ساز توسعه و پيشرفت دانست و تصریح كرد: اميدواريم مركز تحقيقات پزشكي قانوني نيز با توجه به ظرفيت‌هاي موجود هر چه بيشتر در مسير توسعه پژوهش‌هاي كاربردي و مفيد در كشور حركت كند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار