نخستين همايش ميراث زمين شناختى ايران برگزار شد

نخستين همايش ميراث زمين شناختى ايران،امروز چهارم بهمن ماه با هدف بررسى و معرفى پتانسيل میراث زمين‌شناختى ایران در سازمان زمين شناسى و اکتشافات معدنى کشور برگزار مى شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا امری کاظمی دبیر همایش در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: از 79 مقاله ارسال شده به دبيرخانه همايش ميراث زمين شناختى ايران، 11 مقاله به صورت سخنرانى و 36 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: داورى مقالات از سوى دبيرخانه اين نشست بسيار قوى و علمى ارزيابى مى‌شود به نحوى که هر مقاله توسط حداقل سه داور بررسى شده است.

امری کاظمی تصریح کرد:همايش ميراث زمين شناختى ايران که با حضور پژوهشگران ايرانى براى نخستين بار به همت سازمان زمين شناسى و اکتشافات معدنى کشور شده ، به بررسى میراث زمین شناختی به عنوان بخشی از گنجینه‎های زمین که نمايانگر تاریخچه شکلگیری، تحولات و تکامل زمین است، می پردازد.

شايان ذکر است؛ نخستين همايش ميراث زمين شناختى ايران با محورهاى اصول، مفاهیم، تعاریف، مبانی نظری و تاریخچه میراث زمین شناختی، میراث زمین شناختی و ژئوتوریسم (زمین گردشگری) و میراث زمین شناختی و ژئوپارکها با حضور انديشمندانى از دانشگاههاى مختلف کشور، انجمن‌های علمی و تخصصی مرتبط با صنعت گردشگری و علوم‌زمین در محل سازمان زمینشناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار می شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار