فیلم های ایرانی غیرمجاز به آتش کشیده شدند

دقایقی پیش 1 میلیون لوح فشرده غیر مجاز توسط مسئولان کشف و سوزانده شد.

سعید جابر انصاری دبیر ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: دقایقی پیش ستاد صیانت وحمایت از همکاری پلیس امنیت تهران بزرگ حدود یک میلیون لوح فشرده غیر مجاز را که با تلاش شبانه روزی همکاران در پلیس امنیت فاطر کشف کرده بودند امها گردید.
وی افزود: کشف يك میلیون لوح فشرده غیر مجاز در حضور جمع کثیری از علاقمندان و مسئولان ذی ربط چون سردار ساجدی نیا،‌ فرمانده نیروی انتظامی فاتب، سرهنگ مهرابی پلیس امنیت و اطلاعات عموی فاتب، سرهنگ ربیعی، ریاست محترم پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ امهاء گردید.
دبیر ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگی هنری ادامه داد: آنچه در این راستا برای مسئولان امر مهم است حفظ سرمایه گذاری در عرصه فرهنگی و پاسداشت ارزشها و اعتقادات این مرز و بوم است.
وی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا به هر طریق دشمنی خود را با ترویج آثار غیر مجاز فرهنگی در حوزه هایی چون موسیقی، بازی های رایانه ای، فیلم های غیر مجاز با زیرنویس فارسی وارد بازار کند که ما نیز تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم تا فضای آرامش بخشی را در این راه فراهم کنیم.
انصاری بیان کرد: ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگی و هنری با همکاری شبانه روزی پلیس و  نیروی انتظامی توانسته طی 10 ماه گذشته حدود 56 میلیون لوح فشرده غیر مجاز را جمع آوری کند.
دبیر ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگی هنری گفت: از عمده لوح فشرده غیر مجازی که توسط مسئولان ضبط گردید حدود 30 درصد فیلم های زیر نویس فارسی هستند که خارج از رابطه و چارچوب مورد نظر وزارت ارشاد وارد بازار شده، حدود 25 درصد بازی های رایانه ای غیر مجاز و ممنوعه و مابقی فیلم های مبتذل و ایرانی و حدود 15 الی 20 درصد کپی فیلم های ایرانی‌،انیمیشن ها و کپی فیلم  های خارجی غیر مجاز بوده است.
انصاری همچنین در خصوص نظارت در حوزه اسباب بازی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه بحث عرضه محصولات فرهنگي در كشور، ستاد حمايت و صيانت با همکاری سازمان مبارزه با قاچاق كالا دستورالعملی تهیه كرده تا بتوانیم نظارت دقیق بر اسباب بازی های غیر مجاز در کشور داشته باشیم.
وی افزود: این طرح که از اول بهمن ماه در تهران آغاز شده تا آخر بهمن ماه ادامه داشته و در این راستا با متخلفان برخورد می شود.
دبیر ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگی، هنری در پایان خاطرنشان کرد: شایان ذکر است که همکاران ما در منطقه غرب استان تهران یعنی محدوده اسلامشهر و البرز طی عملیاتی حدود 22 هزار لوح فشرده غیر مجاز کشف و جمع آوری کردند./ي2

برچسب ها: غیرمجاز ، آتش ، جابرانصاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار