تبريز/

پرداخت530 میلیارد ریال غرامت، به بهره‌برداران بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرداخت 530 میلیارد ریال غرامت، به بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  کریم شمس صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید‌کنندگان زیربخش‌های کشاورزی، همواره با خسارات ناشی از حوادث قهری و بلایای طبیعی مواجه هستند و همیشه در معرض مخاطرات طبیعی قرار دارند و این امر موجب می‌شود کشاورزان همواره نگران بازپرداخت هزینه‌های مختلف تولید و معاش خود باشند و پرداخت غرامت به بهره‌برداران خسارت دیده توسط این صندوق در کنار توسعه ترویج فرهنگ بیمه در بین آنان، می‌تواند در افزایش ضریب نفوذ فرهنگ بیمه نقش موثر و چشمگیری را ایفا کند.

وی با تقدیر و قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته توسط مجموعه جهادکشاورزی در تمام شهرستان‌ها برای توسعه سطوح بیمه در زیربخش‌های مختلف کشاورزی با ترغیب و تشویق بهره‌برداران افزود: باید توجه بیشتری در خصوص بیمه کشاورزی به استان صورت پذیرد تا در آینده نزدیک، کل تولیدات کشاورزی تحت پوشش صندوق بیمه قرار گیرد و این امر توسعه بخش مهم و اقتصادی کشاورزی را بیش از پیش میسر و مقدور خواهد کرد.

شمس تعداد بیمه‌گذاران در سال زراعی 90 -91 را 134 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: در سال زراعی گذشته از این تعداد 107 هزار و 721 مورد خسارت دیده و غرامت دریافت کرده‌اند و در سال‌جاری نیز، میزان پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه، بالغ بر530 میلیارد ریال بوده است.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، با اشاره به این موضوع که میزان خسارت وارده به بخش دام در سال‌جاری تاکنون 22 هزار و 447 راس گزارش شده است، افزود: همچنین طی این مدت، به 2 میلیون و 967 هزار و 614 قطعه از طیور و 31 هزار و 256 کلنی زنبور عسل نیز خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 255 هزار هکتار از اراضی زراعی پاییزه استان زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، گفت: تاکنون20 هزار هکتار از باغات، 4 میلیون قطعه طیور، 197 هزار کلنی کندوی زنبور عسل، 948 راس دام صنعتی، 3 هزار و 582 راس گاو بومی آمیخته، 62 هزار و 140 راس دام سبک و 137 راس گاومیش زیر پوشش بیمه‌ای این صندق قرار گرفته‌اند.

شمس با اشاره به اهمیت توسعه بیمه در بخش کشاورزی تاکید کرد: در بین سیاست‌های مختلف حمایتی از این بخش، بیمه محصولات کشاورزی به عنوان راه حل مفید و مناسب برای مقابله با خطرات همواره مورد توجه و تاکید بوده است.

وی افزود: بیمه محصولات کشاورزی نوعی تکنولوژی است که در بدو ورود به جامعه روستایی ممکن است با موانع مختلفی روبه‌رو شود ولی، نرخ بازده انتظاری بیمه مهمترین عامل تعیین تقاضای بیمه محصولات کشاورزی است و در این راستا صندوق بیمه محصولات کشاورزی امیدوار است با گسترش و توسعه تعامل خود با جهادکشاورزی به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی بخش کشاورزی و بهره‌برداران آن، بتواند با رفع موانع و مشکلات اجرا، بیشترین خدمت رسانی را به جامعه مخاطب ارائه و زمینه‌ساز توسعه بیش از پیش این بخش مهم و استراتژیک باشد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.