فلاحي باباجان در نطق ميان‌دستور:

راديو ارسباران را‌ه‌اندازي شود/ لزوم حل مشکلات مردم زلزله‌زده اهر و هريس

عضو کميسيون عمران مجلس گفت: مردم اهر و هريس ولايت‌مداري خود را در جريان زلزله اخير به اثبات رسانده‌اند لذا رفع مشکلات مردم اين منطقه، راه اندازي راديو ارسباران و اهتمام به مسکن مهر بخشي ضروري است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عباس فلاحي باباجان نماينده مردم اهر و هريس در مجلس در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز مجلس(چهارشنبه) گفت: امروز حجت بر همه تمام شده و امکان خدمت و خدمتگذاري به مردم و نظام فراهم است.
 
وي ادامه داد: در اين شرايط خاص که با تحريم، گراني و بيکاري روبرو هستيم همه بايد با همکاري و همياري با رهبري معظم و عمل به فرمايشات ايشان، شناخت محرم از نامحرم، بصيرت ديني، جلوگيري از تفرقه و تلاش براي وحدت، اين شرايط را با موفقيت پشت سر بگذاريم.
 
نماينده مردم اهر و هريس خطاب به مسئولان اجرايي تصريح کرد: مردم اهر و هريس که ولايت‌مداري خود را در جريان زلزله اخير به اثبات رسانده‌اند، بنابراين به خواسته‌هاي آن‌ها توجه کرده و در راستاي رفع مشکلات مردم اين منطقه اقدام کنيد.
 
عضو کميسيون مجلس تصريح کرد: ارتباطات محور توسعه است و با استفاده درست و بهينه از منابع اين منطقه مي‌توان اقتصاد آن را به اقتصاد قاره‌اي پيوند زد.
 
وي افزود: متاسفانه اين منطقه فاقد جاده و راه آهن است و با توجه به کشته‌هاي زياد در تصادفات جاده‌اي اين منطقه بايد در به سرانجام رسيدن پروژه‌هاي جاده‌اي تلاش بيشتري کنيم.
 
فلاحي خطاب به وزير کشور گفت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري زلزله اخير را بايد به سکوي پرش اين منطقه تبديل کرد و ضمن تشکر و قدرداني از تلاش‌هايي که انجام داده‌ايد از شماخواستاريم در رابطه با رشد منطقه بيشتر از اين تلاش کرده چرا که اين منطقه نيازمند توجه ويژه در زمينه آب و برق و گاز به خصوص در روستاهاي آسيب ديده است لذا ادامه بازسازي‌ها، واگذاري تسهيلات و اجراي طرح‌هاي هادي مانند پل‌ها و کانال‌هاي آب را تسريع ببخشيد.
 
نماينده مردم اهر و هريس تصريح کرد: احياي بيمارستان اهر، تامين مراکز بهداشتي در منطقه توسعه شهرک‌هاي صنعتي، حمايت مالي از کشاورزان خسارت ديده در زلزله، فرهنگيان عزيز اهر و تسهيلات براي فرش‌بافان اين منطقه بايد مورد نظر قرار گيرد.
 
وي افزود: ضروري است مشکل مسکن مهر کارگران و کارکنان اهر با مساعدت مالي رفع شده و با ارائه تسهيلات در اين زمينه آرامش آن‌ها برقرار شود.
 
فلاحي خطاب به وزير نيرو گفت: وزير محترم نيرو با توجه به نيازهاي اساسي اين منطقه لطفا نسبت به پايان رساندن پروژه‌هاي سد در منطقه اقدامات لازم را انجام داده و سدهاي بلا استفاده اين منطقه را احيا کنيد.
 
نماينده مردم اهر و هريس خطاب به وزير علوم افزود: راه‌اندازي دانشگاه اهر، توسعه دانشکده فرش هريس و دانشکده کشاورزي اهر را بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
 
عضو کميسيون عمران خطاب به وزير ورزش اعلام کرد : جوانان منطقه ارسباران چشم انتظار عنايت‌هاي ويژه شما هستند تا در مسير توسعه مکان‌هاي ورزشي اين منطقه قدم‌هاي ويژه‌اي برداريد.
 
وي همچنين از رئيس رسانه ملي براي راه‌اندازي راديو ارسباران تقاضا كرد.
 
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، نطق ، رادیو ، مسکن مهر ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار