فارس/

تصویب طرح احدث آزادراه لامرد - پارسیان در کمیسیون طرح‌های ملی

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح احداث آزاد راه لامرد - پارسیان در کمیسیون طرح‌های ملی کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سید موسی موسوی اظهار داشت: ساخت ‌آزاد راه لامرد - پارسیان به طول 40 کیلومتر، پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری بالاخره در کمیسیون ماده 215 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصویب شد.

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های گسترده در چند ماه اخیر به منظور تصویب طرح احداث آزادراه لامرد - پارسیان ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی سال جاری و معضلات تامین اعتبار در سطح کشور، دریافت مجوز احداث پروژه جدید، به ویژه در زمنیه‌هایی مانند احداث آزادراه که بار مالی سنگینی دارد، کاری به تقریب غیرممکن بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آزاد راه لامرد - پارسیان بر اساس مشخصات فنی تمام آزادراه‌ها، دارای دو باند رفت و برگشت جداگانه بوده و تقاطع‌ها نیز به صورت غیرهم‌سطح است و وسایل نقلیه می‌توانند در این آزاد راه با سرعت 90 تا 130 کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

این مسئول ابرازداشت: این آزادراه از محدوده روستای نیرایی بخش مرکزی شهرستان لامرد آغاز و به منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر در کوشکنار شهرستان پارسیان استان هرمزگان ختم می‌شود.

نائب رئیس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با احداث آزادراه لامرد – پارسیان، کریدور ارتباطی سایت‌های ویژه صنایع انرژی‌بر لامرد و کوشکنار ایجاد شده و زمینه‌های صادرات و واردات محصولات متعدد این مناطق را تسهیل می‌کند و علاوه بر آن ارتباط دوسویه شهرستان‌های پارسیان، لامرد و مهر را فراهم کرده و مسیر‌های ارتباطی شیراز، فیروزآباد، قیروکارزین، خنج و لامرد را به استان هرمزگان وصل می‌کند./س

برچسب ها: آزادراه ، لامرد ، پارسیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.