سازمان دیدبان حقوق بشر گزارش داد/

تخریب اماکن مقدس توسط شورشیان سوری/وهابیت در پی نابودی سوریه

سازمان دیدبان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، گزارش داد: گروه های مسلح مخالف سوریه مراکز دینی اقلیت ها را آتش زده و غارت می کنند.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از العالم ،سازمان دیدبان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، گزارش داد: گروه های مسلح مخالف سوریه مراکز دینی اقلیت ها را آتش زده و غارت می کنند.

آنچه که کشورهای عربی، ترکیه و غربی از آن به نام بهار مردم سوریه می نامند، در واقع تبدیل به یک جنگ طایفه ای تبدیل شد که برخی به آتش آن می دمند.

اعتراضات علیه نظام سوریه 22 ماه قبل با هدایت و برنامه ریزنی خاص کشورهای مخالف محور مقاومت برای سوء استفاده از بستر شکل گرفته در منطقه تحت عنوان بهار عربی، شروع شد و از همان ابتدا شکل خشونت آمیز به خود گرفت و با دخالت برخی از طرف های منطقه ای و بین المللی به جنگ داخلی انجامید.

مخالفان که بیشتر آنها را سلفی های وهابی تشکیل می دهند و با فتواهای شیوخ وهابی خلیج فارس به نابودی زیرساخت های سوریه می پردازند، از همان ابتدا سیاست حمله به اقلیت های مذهبی مانند شیعیان، علوی ها، دروزی ها، ایزدی ها و مسیحیان را در پیش گرفتند.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، شورشیان مسلح در ابتدا یک حسینیه را در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه که تخریب کردند و برای این اقدام خود شیعیان را مجبور به انجام این کار کردند.

یک نوار ویدیویی متعلق به دسامبر 2012 شورشیان مسلح را نشان می دهد که سلاح خود را در هوا چرخانده و فریاد شادی سر می دهند در حالی که یک مکان دینی در پشت سر آنها واقع در روستای زرزور در آتش می سوزد.

یک مرد در این نوار از به اصطلاح نابودی لانه های شیعیان و رافضی ها سخن می گوید.

جنگجویان مخالف حکومت سوریه را مسئول این تخریب می دانند اما مردم می گویند، جنگجویان پس از سیطره بر روستا، اقدام به تیراندازی به سمت مردم کردند.

عربستان سنی مذهب از مخالفان و ایران شیعه از نظام اسد حمایت می کند امری که احتمال تبدیل سوریه به جبهه ای طایفه ای که لبنان، اردن، عراق و ترکیه نیز به آن بپیوندند را افزایش می دهد.   
 
گزارش های سازمان ملل متحد نیز حاکیست، جنگ در سوریه به کشته شدن بیش از 60 هزار نفر و فرار بیش از 650 هزار نفر از کشور انجامیده است.

دیدبان حقوق بشر به نقل از اهالی استان لاذقیه در غرب سوریه گزارش داد: افراد مسلح تحت لوای مخالفان، کلیساهای دو روستا را مورد حمله قرار داده و اموالش را سرقت کردند.

سازمان افزود: یکی از اهالی روستای الجدیده در این باره گفت، افراد مسلح پس از فرار نیروهای دولتی، کلیسای محلی را مورد حمله قرارداده، غارت کرده و در داخل آن تیراندازی کردند اما مخالفان محلی می گویند که آنها به کلیسا حمله نکردند.   

دیدبان حقوق بشر یادآور شد: به رغم آنکه انگیزه حمله به کلیسا ممکن است نه دینی؛ بلکه سرقت باشد اما جنگجویان مخالف مسئول حفاظت از اماکن دینی مناطق تحت سیطره شان در برابر تخریب عمدی و غارت است.

اقدامات شورشیان مسلح و تروریست های مورد حمایت غرب و اعراب در سوریه به شکلی فزاینده باعث بریدن بسیاری از مردم از آنها شده است. اقدامات آنها به اندازه ای خشونت بار بوده که امروز مردم سوریه خود اقدام به گزارش دادن اماکن تجمع آنها به ارتش کرده و از آنها می خواهند تا محل تجمع آنها را بمباران کنند، مساله ای که باعث کشته شدن تعداد زیادی از شورشیان مسلح در سوریه شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار