بيرجند/

بقای اسرائیل در منطقه به دلیل عدم اتحاد جهان اسلام

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بقای اسرائیل در منطقه نتیجه غفلت و عدم اتحاد جهان اسلام است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبادی در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که در مسجد‌النبی شهر بیرجند برگزار شد، نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) را اقدامی هوشمندانه در راستای تحقق وحدت واقعی بین مسلمانان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مراد از وحدت بین مسلمانان این نیست که شیعه یا سنی از اعتقادات خود کوتاه بیاید چرا که این اختلافات طبیعی است و حتی در خود این مذاهب نیز اختلافاتی وجود دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید اجازه دهیم دشمنان این اختلافات را وسیله‌ای برای تسلط خود بر مسلمانان قرار دهند چرا که سال‌های سال مستکبران با شعار تفرقه بینداز و حکومت کن بین مسلمانان ایجاد اختلاف کرده‌اند.

وحدت سبب فراگیری اسلام می‌شود

عبادی تصریح کرد: اما ما شاهد این هستیم که در سایه وحدت بین مسلمانان اسلام هر روز فراگیرتر و پرچم این دین آسمانی بلندتر از همیشه در تارک جهان می‌درخشد.

وی وحدت را طریقه مصلحان بزرگ عنوان کرد و گفت: بزرگان شیعه و سنی از گذشته تاکنون اهل تفرقه‌اندازی نبوده بلکه بر روی مشترکات شیعه و سنی تاکید داشتند که از آن جمله می‌‌توان به آیت‌الله بروجردی و محمد ابن عبده اشاره کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیوه امام خمینی(ره) نیز بر وحدت استوار بوده است، افزود: امام راحل علاوه بر نامگذاری هفته وحدت در تفکر سیاسی و اعتقادی خود نیز همیشه بر روی مسئله وحدت بین مسلمانان تاکید داشتند.

جوانان با ترفندهای دشمنان آشنا شوند

عبادی ادامه داد: جوانان ما برای آشنایی با ترفندهای دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان باید تاریخ معاصر را با دقت مطالعه کنند تا با این ترفندها آشنا شوند تا بتوانند در مقابل فتنه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: بقای 60 یا 70 ساله اسرائیل در منطقه نتیجه غفلت دنیای اسلام است و این به ما نشان می‌دهد که تاکنون در مقابل این مسئله کوتاهی کرده‌ایم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمنان در پی مقابله با یک مذهب خاص نیستند بلکه در پی دشمنی با قرآن و اصول اسلامی هستند تا مسلمانان را شکست دهند./س

برچسب ها: اتحاد ، اسرائیل ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.