کواکبیان در یازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری:

هیچ اصلاح‌طلبی اتنخابات را تحریم نکرده است

دبير کل حزب مردم سالاري با بیان اینکه هیچ اصلاح طلبی انتخابات را تحریم نکرده است، گفت: ما از اصلاح طلبان سخني مبني بر سکوت و يا تحريم انتخابات تاکنون نشنيده‌ايم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مصطفي کواکبيان دبير کل حزب مردم سالاري در يازدهمين کنگره اين حزب درباره برخي اظهار نظرها پيرامون شخصيت حسن روحاني اظهار داشت: بعضي از تازه به دوران رسيده‌ها به چنين شخصيت‌هايي طعنه مي‌زنند اين در حالي است که حسن روحاني از نزدیکان امام(ره) بود.

کواکبيان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بعد از انتخابات سال 88، سال 91پرکارترين سال براي حزب مردم سالاري بوده است.

وي با بيان اينکه امسال 14 جلسه شوراي مرکزي و 7 نشست فصلي داشته‌ايم گفت: در انتخابات مجلس نهم تنها حزب اصلاح طلبي بوديم که ليست سراسري ارائه کرده و از اين ليست 35 نفر در مجلس شوراي اسلامي نماينده شدند.

دبير کل حزب مردم سالاري ادامه داد: پس از انتخابات مجلس نهم بلافاصله براي انتخابات رياست جمهوري اقدام و طرح مناسک را با هدف اجماع اصلاح طلبان تهيه و تدوين کرديم که اميدواريم اين طرح بتواند اصلاح طلبان را براي وحدت در انتخابات آينده قانع بکند.

کواکبيان با اعلام اينکه حزب مردم سالاري آمادگي دارد براي تشکيل خانه احزاب به ميدان آيد تاکيد کرد: در خانه احزاب اصولگرايان، اصلاح طلبان و نيروهاي مستقل مي‌توانند عضويت داشته باشند.

وي با بيان اين که هنوز "جرم سياسي" در قانون تعريف نشده است و در اين زمينه خلاء داريم گفت: پيشنهاداتي براي اصلاحيه قانون احزاب از سوي حزب مردم سالاري نيز به کميسيون شوراها ارائه شده است.

دبير کل حزب مردم سالاري ادامه داد: متاسفانه عده‌اي احزاب را برنمي‌تابند و از اساس تکثر حزبي را نمي‌خواهند.

کواکبيان با اشاره به اينکه برخي از اصولگرايان حامي احمدي‌نژاد در انتخابات گذشته امروز منتقد احمدي‌نژاد شده‌اند گفت: ما بايد درباره تصميمات جدي دولت که جنبه کلي دارد هوشيار باشيم.

وي هم چنين تصريح کرد: ما از اصلاح طلبان سخني مبني بر سکوت و يا تحريم انتخابات تاکنون نشنيده‌ايم گر چه ممکن است عده‌اي تصميم داشته باشند در انتخابات شرکت نکنند.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در ادامه به نقد دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: 7 برابر کردن يارانه‌ها در شرايط امروز کشور در حالي که 6 برابر آن از جيب مردم تامين خواهد شد به صلاح نيست.

وي در ادامه با اشاره به جريان‌هاي تاثيرگذار در انتخابات همچون مجريان، ناظران، نخبگان و ائمه جمعه، ستادهاي انتخاباتي و رسانه‌هاي ملي و خصوصي بر چگونگي نقش و تاثيرگذاري بر روند انتخابات را تشريح کرد.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری در پايان با اشاره به اينکه در انتخابات سال 88 احزاب نقش خود را به درستي ايفا کردند گفت: تعدد کانديداها چه اصلاح طلب و چه اصولگرا در انتخابات به صلاح نيست و من اصلاح طلبان را که هيچ، اصولگرايان را نيز به وحدت دعوت مي‌کنم.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: روحانی ، حزب ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار