افزایش پنج میلیون لیتری مصرف بنزین

معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: مصرف بنزین در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، با پنج میلیون لیتر افزایش به ۶۵میلیون لیتر در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛علیرضا ضیغمی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بندرعباس افزود: انتظار می رود با همکاری مردم صرفه جویی واجرای مرحله دوم هدهمندی یارانه ها بتوان جلوی مصرف بی ر ویه بنزین را گرفت. 


وی با اشاره به اجرای بزرگ ترین طرح پالایشگاهی ( میعانات گازی) کشور و منطقه به دست توانای متخصصان داخلی در بندرعباس اظهارکرد: با بهره برداری کامل از این طرح، روزانه ۳۶ میلیون لیتربه میزان تولید بنزین کشور اضافه می شود. 

ضیغمی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی و تولید ۳۶ میلیون لیتر بنزین، ۱۶میلیون لیتر نفت گاز و مقدار قابل توجهی ال پی جی ، گوگرد و دیگر محصولات با پیشرفت فیزیکی ۶۳درصد درحال اجراست. 

وی از این پالایشگاه بعنوان یکی از طرح های مهم بخش خصوصی نام برد و افزود: تاکنون از سوی سهامداران برای اجرای آن دو میلیارد و۵۰۰ میلیون یور سرمایه گذاری شده که بخش قابل توجه آن از محل وامهای بانکی تامین شده است. 

معاون وزیر نفت خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده فاز اول پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در قالب پروژه های مهر ماندگار استان هرمزگان به ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد. 

ضیغمی با بیان اینکه سهامداران در حال افزایش سرمایه هستند ابراز امیداری کرد که دو فاز تکمیلی آن نیز هر کدام به ظرفیت روزانه۱۲۰ هزار بشکه تا پایان سال آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرند. 

پالایشگاه ۳۶۰هزار بشکه ای میعانات گازی ستاره خلیج فارس که خط لوله تامین خوراک آن از عسلویه به بندرعباس به طول حدود ۴۰۰ کیلومتر اجرا شده در ۲۳کیلومتری غرب این شهر قرار دارد. 

یک سوم از پروژه های مهرماندگار وزارت نفت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور شامل طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان، طرح بنزین سازی( افزایش تولید) پالایشگاه بندرعباس و فاز اول پالایشگاه ۳۶۰هزار بشکه ای میعانات گازی ستاره خلیج فارس درهرمزگان قرار دارد. 

دراطلاعات منتشره استانداری هرمزگان آمده است: ۴۶ پروژه با بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح های مهر ماندگار در این استان درحال اجراست.

برچسب ها: بنزین ، تولید ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار