اصفهان/

نخستین همایش ملی آنالیز هارمونیک وکاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد

با حضور محققان، دانشجویان و جمعی از اعضای هیئت علمی رشته ریاضی از دانشگاه های سراسرکشور، نخستین همایش آنالیز هارمونیک وکاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان دبیر نخستین همایش آنالیز هارمونیک وکاربردها درمراسم افتتاحیه این همایش که در مجموعه تالارهای مفاخر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های عظیم محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسرکشور در حوزه های مختلف ریاضیات، دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان را برخوردار از بیشترین تنوع گرایش و تخصص ها ی ریاضی در سطح کشور عنوان کرد.

دکتر رسول نصر اصفهانی به جایگاه ویژه آنالیز هارمونیک وکاربردها در نقشه جامع علمی کشور اشاره وتصریح کرد: تعدد محققان این حوزه وسایر حوزه های مرتبط با آنالیز هارمونیک درکشور و نیزحجم قابل توجه فعالیت های صورت گرفته در این گرایش و زمینه های مرتبط با این بخش سبب شد تا به منظور هم افزایی وتقویت دیدگاه ها پیرامون آنالیز هارمونیک، پیشنهاد برگزاری این همایش بصورت سالیانه ارائه شود.

وی افزود: با عنایت به پشتوانه علمی، پژوهشی و انسانی موجود در آنالیز هارمونیک در سطح کشور، انجمن ریاضی ایران نیز به خوبی حمایت خود را ازبرگزاری همایش آنالیز هارمونیک وکاربردها بصورت سالیانه درکشور اعلام نموده است.

دبیر نخستین همایش آنالیز هارمونیک وکاربردها از ارسال بیش از 200 مقاله به دبیرخانه این همایش اشاره کرد وادامه داد: با عنایت به میانگین حضور قریب به 150 نفر در همایش های آنالیز ریاضی کشور این تعداد شرکت کننده در نخستین همایش آنالیز هارمونیک وکاربردها عددی قابل توجه می باشد.

عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که این تعداد مقاله از سوی محققان ریاضی از 70 دانشگاه از سراسر کشور ارائه شده است تصریح کرد: 50 مقاله منتخب در قالب سخنرانی طی دو روز برگزاری این همایش ارائه خواهد شد.

گفتنی است در نخستین همایش آنالیز هارمونیک و کاربردها که از امروز وبه مدت دو روز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود، ضمن بررسی آخرین یافته های علمی محققان این حوزه از سراسر کشور، نشست هم اندیشی راهبردی آنالیز هارمونیک به منظور تدوین راهکارها جهت نیل به اهداف حوزه آنالیز هارمونیک کشور و نیز نشست طرح 10 مسئله باز توسط کارگروه علمی این همایش برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، دانشگاه ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.