پوتين:مرسي در آينده اي نزديك به روسيه سفر مي كند/تنش هاي ليبي به انتشار سلاح در منطقه كمك كرد

پايگاه خبري روسيا اليوم در خبري فوري به نقل از پوتين رئيس جمهور روسيه از سفر قريب الوقوع محمد مرسي رئيس جمهور مصر به اين كشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،ولاديمير پوتين در مراسم تحويل استوارنامه سفير چند كشور با بيان اينكه روسيه يكي از اعضاي دائم شوراي امنيت است از درك كامل اين كشور براي حفظ امنيت جهان وهمكاري با همپيمانانش در رابطه با اين قضيه خبرداد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه روسيه خواهان فضاي باز سياسي در سطح بين المللي وسازش در مشكلات موجود از طريق ديپلماتيك ومسالمت آميز است بر احترام بر حاكميت كشورها و برابري آنها تاكيد كرد.

پوتين همچنين خاطر نشان كرد كه تنش ها در ليبي به قاچاق سلاح وانتشار آن در منطقه منجر شد كه پس از آن به بالا گرفتن اوضاع درمالي و عمليات تروريستي در الجزائر كمك كرد.
پوتين رئيس جمهور روسيه  همچنين از سفر محمد مرسي در آينده اي نزديك به اين كشور وديدار با مقامات بلندپايه  روسيه سخن گفت وابراز اميدواري كرد كه ثبات در مصر استقرار يابد.

گفتني است امروز سفراي 19 كشور از جمله مصر،سودان،عمان وسوئد استوارنامه خود را تقديم ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه كردند.


برچسب ها: پوتین ، مصر ، مرسی ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار